۰ نفر

وزیر اقتصاد؛

سال آینده به‌اندازه تمام سال های قبل دستگاه آشکارساز گمرکی نصب می شود

۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴
کد خبر: 700544
سال آینده به‌اندازه تمام سال های قبل دستگاه آشکارساز گمرکی نصب می شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای کوتاه کردن مسیر حرکت تجار ایرانی در داخل کشور فرآیندهای گمرکی و زمان تشریفات گمرکی را از ۵ روز به ۲ روز کاهش دادیم و در سال ١۴٠٢ دستاورد بهتری در این زمینه به مردم ارایه خواهیم داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سید احسان خاندوزی در حاشیه آیین رونمایی از دستگاه‌های آشکارساز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: بخش خصوصی و دولتی در زمینه ساخت دستگاه ایکس ری با کیفیت بالا و شفافیت تصاویر ظرفیت‌های قابل توجهی دارد.

وی ادامه داد: از تمام ظرفیت داخلی برای تامین مالی و شتاب بخشی به شرکت‌های دانش بنیان استفاده می‌کنیم و قصد داریم در آینده نه‌تنها استقرار کامل ایکس ری‌ها تولید داخل در کشور استفاده کنیم، بلکه به دنبال این هستیم که ظرفیتی ایجاد کنیم تا منطقه خاورمیانه و کشورهای همسایه بتوانند از تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان تولیدکننده این ایکس‌ری‌ها بهره‌مند شوند.

وزیر اقتصاد درباره مشکلات گمرکاتی و تشکیل صف کامیونی در آستارا توضیح داد: در بسیاری از موارد طولانی شدن فرآیندها به تشریفات دو طرف برمی‌گردد، یعنی در برخی موارد این صف به کشور طرف تجارت کشورمان مربوط می‌شود و در برخی از مقاصد تجاری کشور شیطنت‌های و تعمدی‌هایی از سمت کشورهای طرف تجارت ما صورت می‌گیرد و در همین راستا مذاکراتی با وزارت امور خارجه انجام شده تا تذکرات جدی لازم را به کشور مقصد را بدهد.

خاندوزی در پاسخ به این سوال که آیا منظور شما در وضعیت آستارا و شیطنت کشور طرف، کشور آذربایجان بود، گفت: بله.