۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

جزییات معاملات سیمان در بورس کالا هفته منتهی به ۳۰ دی

۲۹ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۲۰
کد خبر: 696125
جزییات معاملات سیمان در بورس کالا هفته منتهی به ۳۰ دی

در هفته منتهی به ۳۰ دی ماه در بورس کالا مجموعا ۱.۱ میلیون تن سیمان عرضه شد که در نهایت ۸۶۰ هزار تن از آن معامله شد .

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در هفته منتهی به ۳۰ دی ماه در بورس کالا مجموعا ۱.۱۰ میلیون تن سیمان عرضه شد که برای این حجم از عرضه سیمان مجموعا ۱.۰۷ میلیون تن تقاضای خرید ثبت شد و در نهایت منجر به معامله ۸۶۰ هزار تن سیمان گردید که جزئیات آن در ادامه تشریح می‌شود :

در هفته‌ای که گذشت مجموعا ۱.۱ میلیون تن سیمان در انواع مختلف در بورس کالا عرضه شد که نسبت به هفته گذشته ۱۳.۵ درصد کاهش حجم عرضه داشته‌ایم ، سرمای شدید در این هفته و همچنین مشکل در تامین سوخت کارخانجات سیمانی را می‌توان از اصلی ترین دلایل کاهش حجم عرضه دانست . در نهایت ۸۶۰ هزار تن سیمان با میانگین قیمت تنی ۶۷۳ هزار تومان معامله گردید . قیمت این هفته نسبت به قیمت هفته گذشته که تنی ۶۵۶ هزار تومان بوده است ۲.۵ درصد افزایش داشته است .

جزئیات معاملات سیمان تیپ ۲ :

در این هفته مجموعا ۷۴۳ هزار تن سیمان تیپ ۲ در بسته بندی فله و کیسه عرضه شد ، حجم تقاضای خرید ثبت شده ۷۹۸ هزار تن بوده است که در نهایت منجر به معامله ۶۳۸ هزار تن سیمان تیپ ۲ گردید . میانگین نرخ این نوع سیمان در این هفته ۶۷۵ هزار تومان به ازای هر تن بوده که نسبت به قیمت هفته گذشته (تنی ۶۵۵ هزار تومان ) حدود ۳ درصد افزایش داشته است . بالاترین نرخ سیمان فله تیپ ۲ در این هفته متعلق به شرکت      بین المللی ساروج بوشهر با قیمت تنی ۹۲۴ هزار تومان بوده است همچنین بیشترین نرخی که خریداران برای سیمان کیسه تیپ ۲ حاضر به پرداخت بودند ،  ۱.۱۰۶ میلیون تومان به ازای هر تن برای محصول شرکت سیمان هرمزگان بوده است .

در تصویر زیر حجم عرضه و حجم تقاضا و حجم معامله و همچنین روند قیمتی آن از ابتدای پاییز در هر هفته نمایش داده شده است :

سیمان