۰ نفر

رکود در بازار موبایل / ترس از دست دادن سرمایه، فروش موبایل را متوقف کرد

۱۷ دی ۱۴۰۱، ۹:۴۳
کد خبر: 693452
رکود در بازار موبایل / ترس از دست دادن سرمایه، فروش موبایل را متوقف کرد

افزایش نرخ دلار و بی‌ثباتی قیمت‌ها علاوه بر اینکه باعث توقف خرید و فروش گوشی های موبایل شده بسیاری از مغازه‌های شیراز را در حال رکود قرار داده است و این در حالیست که از اوایل سال جاری تاکنون حدود ۵۰ مغازه در شیراز فعالیت‌شان را متوقف و از این حرفه کوچ کرده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، با گذری در بازار موبایل شیراز به راحتی متوجه می شوید که مردم به دلیل نداشتن تمکن مالی قدرت خرید گوشی را از دست داده اند و تنها مغازه های موبایل فروشی فعالیتشان را به فروش قاب و تعمیرات معطوف کرده اند.

این روزها قیمت دلار به حدی در نوسان است که برخی فروشندگان، محصولات را با نرخ دلاری معامله می‌کنند.

توقف خرید و فروش موبایل در بازار شیراز

 در همین رابطه رئیس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان تلفن و لوازم جانبى شیراز با بیان اینکه تعطیلی بازار موبایل تهران از روز چهارشنبه گذشته در تهران باعث شد کالاها و گوشی های موبایل وارد دیگر شهرها نشود، می‌گوید: افزایش نرخ دلار و ارز باعث شد تا فروش گوشی تلفن همراه در بازار تهران متوقف شود و مغازه داران از ترس از دست ندادن سرمایه‌هایشان فروش موبایل را متوقف کردند.

سید علی دستغیب با اشاره به اینکه امید داریم که تعیین نرخ ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت تلفن همراه ارزان شود، می‌افزاید: قطعا عملیاتی شدن این مهم باعث کاهش قیمت موبایل در بازار می‌شود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان تلفن و لوازم جانبى شیراز با بیان اینکه بازار خرید و فروش موبایل در شیراز متوقف شده است و خریداران و فروشندگان جرات خرید و فروش گوشی همراه را ندارند، می‌گوید: متاسفانه قیمت موبایل آیفون ۱۳ پرومکس ۲۵۶ از ۵۶ میلیون تومان به ۸۵ میلیون تومان افزایش یافته است که این شرایط باعث شده نه خریداری و نه فروشنده‌ای در بازار وجود نداشته باشد.

دستغیب با بیان اینکه همواره امیدورایم که ثبات نرخ دلار رونق را به بازار موبایل بازگرداند، بیان می‌کند: قطعا کاهش نرخ دلار باعث افزایش خریداران و رونق بازار می‌شود و بی شک گران شدن محصولات تعداد خریداران موبایل را کاهش می‌دهد.

عدم استقبال از خرید گوشی موبایل در شیراز

وی با بیان اینکه در حال حاضر مردم از خرید گوشی موبایل در شیراز استقبال نمی‌کنند، می گوید: در شرایط فعلی تنها مردم جهت انجام تعمیرات و لوازم جانبی به مغازه‌های موبایل فروشی مراجعه می کنند.

تعطیلی ۵۰ مغازه موبایل در شیراز از اوایل سال جاری تاکنون

رئیس اتحادیه تعمیرکاران و فروشندگان تلفن و لوازم جانبى شیراز با اشاره به اینکه بازار موبایل شیراز متوقف است و مردم به هیچ وجه جنس خزیداری نمی کنند، خاطر نشان می کند: از اوایل سال جاری تاکنون حدود ۵۰ مغازه در شیراز به دلیل مشکلات زیاد پروانه هایشان را باطل کرده‌اند و از این حرفه کوچ کرده‌اند.

موبایل

دستغیب در ادامه با بیان اینکه تعداد کمی از مردم گوشی‌های آیفون و گران قیمت خریداری می‌کنند، می‌افزاید: در حال حاضر مشکلات باعث شده تا مردم از خرید گوشی‌های با قیمت پائین‌تر استقبال کنند.

بی ثباتی نرخ دلار ضربه زیادی به تمام اقشار وارد می کند

پاک فطرت نماینده شیراز و زرقان هم در ادامه با بیان اینکه هنوز اطلاع دقیقی از فعالیت دولتمردان جهت افزایش نرخ دلار وجود ندارد، می‌گوید: قطعا موضوعاتی مانند افزایش نرخ دلار و ..... به هیچ وجه مورد قبول نمایندگان نیست.

علی رضا پاک فطرت با بیان اینکه بی ثباتی نرخ محصولات ضربات زیادی را به تمام افراد و تولید کنندگان وارد می‌کند: متاسفانه در شرایط فعلی بسیاری از مغازه داران کالاها و محصولاتشان را از ترس گرانی‌ها به مردم نمی‌فروشند.

وی با بیان اینکه گردش ریال و پول در جامعه کاهش یافته است، می گوید: متاسفانه این اتفاق به شدت نگران کننده است و وجود ثابت اقتصادی در کشور از موضوعات بسیار مهم است.

عضو مجمع نمایندگان فارس با اشاره به اینکه در حال حاضر نوسانات نرخ ارز نباید به شدت و سرعت اتفاق بیفتد، بیان می‌کند: در حال حاضر نوسانات نرخ ارز و قیمت‌ها باید به شدت و با یک شیب ملایمی رخ دهد.

نماینده شیراز و زرقان با بیان اینکه قطعا درباره این اتفاقات از مسئولان در مجلس سوال خواهیم کرد، بیان می‌کند: در شرایط فعلی منتظریم تا رئیس جدید بانک مرکزی چه اقدامی جهت تثبیت نرخ ارز انجام می دهد.