۰ نفر

شاخص کیفی مواد اولیه خریداری شده و کیفیت محصولات تولید شده فولاد هرمزگان در بالاترین سطح

۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۲۲
کد خبر: 679895
شاخص کیفی مواد اولیه خریداری شده و کیفیت محصولات تولید شده فولاد هرمزگان در بالاترین سطح

مدیر کنترل کیفی شرکت فولاد هرمزگان گفت: بنا بر عملکرد شرکت و آمارهای ثبت‌شده از فروردین تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۱، شاخص‌های کیفی مواد اولیه خریداری‌شده و محصولات تولیدی شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد مطلوبی داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ رضا باران‌پویان، با تأکید بر اینکه کیفیت مواد اولیه ورودی به کارخانه مطابق با کارت استاندارد کیفی تعریف‌شده مواد اولیه و مورد انتظار بهره‌بردار خریداری شده است، اعلام کرد: بنا بر آمار رسمی شرکت، خوشبختانه در این شاخص، نسبت کیفی ۷ ماه نخست سال ۱۴۰۱ ۹۸.۷۷ درصد بوده که نسبت به عدد سال قبل با ۹۸.۲۵ درصد، بهبود کیفی خوبی را در این بخش حاصل نموده است که این خود سبب جلوگیری از اتلاف هزینه‌های سازمان می‌گردد.

کاهش ۹۰ درصدی عیوب زیرسطحی

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش عیوب زیرسطحی محصولات اشاره و عنوان کرد: در این خصوص نیز در سال ۱۴۰۰ میانگین عیوب زیرسطحی محصولات ۰.۳۲ درصد بود و این عدد در ۷ ماه نخست امسال به عدد ۰.۰۳ درصد کاهش یافته است. این ارقام نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۱ حدود ۹۰ درصد در زمینه مشاهده و شناسایی عیوب زیرسطحی بهبود حاصل شده؛ که این سبب اطمینان بخشی و رضایت بالای مشتریان از کیفیت محصول شرکت فولاد هرمزگان می‌گردد. در خصوص ذوب‌های مطابق با سفارش نیز باید گفت: عملکرد شرکت در سال گذشته ۹۹.۸۷ درصد بوده که خوشبختانه در ۷ ماه نخست امسال به عدد ۹۹.۹ درصد ارتقا یافته است و در این زمینه نیز شاهد بهبود کیفیت بوده‌ایم. این امر بدان معناست طی این بازه زمانی امکان فروش محصول با ارزش افزوده بالاتری حاصل گردیده است.

شکسته شدن رکورد کاهش میزان عیوب مشاهده‌شده در بازرسی گرم تختال از ابتدای بهره‌برداری تاکنون

به گفته مدیر کنترل کیفی شرکت فولاد هرمزگان با توجه به تأکید مدیریت ارشد شرکت بر کاهش عیوب و افزایش حداکثری کیفیت محصولات، با تلاش و دقت تمامی همکاران در بخش‌های تولید، فنی و پشتیبانی و کنترل کیفی، از همان روزهای نخست سال این راهبرد در دستور کار قرار گرفت؛ تاآنجاکه در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ میزان عیوب مشاهده‌شده در بازرسی گرم تختال به میزان ۰.۵۵ درصد کاهش یافته که این خود یک رکورد ارزشمند از زمان راه‌اندازی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در زمینه پیکاپ‌های نیتروژن نیز با تلاش همکاران در بخش فولاد سازی در بازه زمانی ۷ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، بهبود مناسبی حاصل شده است.

باران‌پویان در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: محصولات کارخانه‌های فولادسازی به ورق‌ها و کالاهایی تبدیل می‌شوند که در صنایعی مانند کشتی‌سازی، پتروشیمی، ساختمان‌سازی، نیروگاه‌ها و سایر صنایع حساس و استراتژیک مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ ازاین‌رو کیفیت این قبیل محصولات از اهمیت زیادی برخوردار است. مدیریت و کارکنان شرکت نیز با آگاهی کامل از این موضوع، همواره تلاش کرده‌اند محصولات را مطابق با بالاترین استانداردهای روز دنیا تولید کنند که خوشبختانه در سال جاری نیز در تداوم عملکرد سال‌های گذشته کیفیت بالای محصول تولیدی کارخانه به عنوان یکی از با کیفیت‌ترین تختال‌های تولیدی در داخل و خارج از کشور را سبب گردیده است.