۰ نفر

ثبت بالاترین سرعت ریخته گری تختال کشور در فولاد هرمزگان

۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۰۲
کد خبر: 679887
ثبت بالاترین سرعت ریخته گری تختال کشور در فولاد هرمزگان

رییس ریخته‌گری و ارسال محصول شرکت فولاد هرمزگان گفت: فولاد هرمزگان با بهینه‌سازی تجهیزات و عملکرد خوب نیروی انسانی خود در واحد ریخته‌گری توانست به بالاترین سرعت ریخته‌گری تختال در کشور به میزان ۱.۶ متر بر دقیقه دست یابد و از این حیث در شهریور و مهرماه رکوردشکنی کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ شهریاری‌پور در خصوص کسب رکورد تولید ۱۵۳ هزار و ۲۳۲ تن محصول نهایی در شرکت فولاد هرمزگان طی مهرماه، بیان کرد: کسب رکورد تولید در شهریور و مهرماه حاصل عملکرد گروهی در شرکت بوده است و فقط یک واحد در ایجاد این رکورد دخیل نبوده است. در یک سیستم زمانی که همه اجزا در کنار هم به‌خوبی کار می‌کنند بهترین نتیجه را می‌گیرند. یکی از عواملی که باعث نتیجه گرفتن سیستم می‌شود توجه به جزئیات با بالاترین عملکرد است.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم در زمینه تولید محصول رکوردشکنی کنیم، باید تمام تجهیزات و کارکنان وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند و به کوچک‌ترین جزئیات فولادسازی توجه کنیم؛ ازاین‌رو در فولاد هرمزگان توجه به جزئیات را در دستور کار قرار داده‌ایم و این موضوع یکی از رموز موفقیت شرکت به شمار می‌رود. بررسی جزئیات و چالش‌ها، یافتن ایرادها و حل مسائل، جلوی تکرار مشکلات را در آینده می‌گیرد و به عملکرد بهتر فولاد هرمزگان کمک می‌کند. پس از اینکه تجهیزات بهینه و نیروهای انسانی به وظایف خود عمل کردند، میزان تولید مطابق با ظرفیت اسمی طراحی‌شده کارخانه محقق خواهد شد؛ حتی می‌توان مازاد بر ظرفیت اسمی کارخانه نیز محصول تولید کرد.

بنابر اظهارات رئیس ریخته‌گری و ارسال محصول شرکت فولاد هرمزگان، این شرکت در حوزه ریخته‌گری، چندین عملکرد بسیار خوب از خود برجای گذاشت. یکی از این عملکردها سرعت ماشین در ریخته‌گری است. در این زمینه تلاش کردیم سرعت ریخته‌گری را به حدی افزایش دهیم که بالاترین سرعت و قابلیت ثبت‌شده برای ماشین ریخته‌گری در طراحی اولیه است. در فولاد هرمزگان توانسته‌ایم به بالاترین سرعت ثبت‌شده برای ماشین ریخته‌گری دست پیدا کنیم.

ریخته گری فولاد های کم کربن با سرعت ۱.۶ متر بر دقیقه در ذوب های متوالی و در سکوئنس های متعدد

شهریاری‌پور ادامه داد: حتی زمانی که ماشین ریخته‌گری توسط شرکت سازنده طراحی شد، با توجه به اینکه این ماشین به‌روزترین تکنولوژی ریخته‌گری را در اختیار داشت و به‌تازگی طراحی شده بود، دارندگان ماشین نمی‌توانستند با حداکثر سرعت طراحی‌شده عملیات ریخته‌گری را انجام دهند. بااین‌حال با طرح‌ریزی مناسب برای ماشین که توسط تیم تعمیرات ریخته‌گری انجام شد و همچنین با عملیاتی کردن صحیح ماشین و تنظیم پارامترها، شرکت فولاد هرمزگان توانست بدون ریسک با سرعت ۱.۶ متر بر دقیقه یعنی بالاترین سرعت ریخته‌گری ثبت‌شده برای ماشین ریخته‌گری، محصول کم‌کربن تولید کند. ناگفته نماند که این سرعت، بالاترین سرعت ثبت‌شده برای تولید تختال عریض در ایران به شمار می‌رود و از این منظر، فولاد هرمزگان رکورددار است.

وی تصریح کرد: در کنار سرعت بالای ریخته‌گری، کیفیت محصول را نیز مدنظر قرار دادیم و می‌توانیم تختال موردنظر مشتریان را با کیفیت بسیار بالا برای مقاصد داخلی و صادراتی تولید کنیم. تختال فولاد هرمزگان بالاترین کیفیت را در ایران دارد و این دستاورد بسیار بزرگی هم برای واحد فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و هم برای شرکت فولاد هرمزگان است.

رئیس ریخته‌گری و ارسال محصول شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به رکوردهای تولیدی در مهرماه، مطرح کرد: در مهرماه علاوه‌بر تولید ۱۵۳ هزار و ۲۳۲ تن تختال به‌عنوان محصول نهایی که رکوردی جدید در تولید ماهانه به شمار می‌رود، تعداد ذوب ریخته‌گری‌شده در این ماه به یک هزار و ۲۹۹ ذوب رسید که باز هم در این زمینه رکوردشکنی کرده‌ایم. بیشترین میزان ذوب ثبت‌شده در این ماه به ۵۳ ذوب در ۱۵ مهرماه رسید و توانستیم ۶ هزار و ۲۷۶ تن محصول را ریخته‌گری کنیم.