۰ نفر

استفاده از کارت بانکی برای امور روزمره شرکت های حقوقی مجاز شد

۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ۸:۴۷
کد خبر: 660883
استفاده از کارت بانکی برای امور روزمره شرکت های حقوقی مجاز شد

رییس اتاق بازرگانی تهران به درخواست شرکتهای حقوقی برای بهره مندی از کارتهای بانکی برای استفاده در امور روزمره شرکتها اشاره کرد و گفت: مطابق با توافقات به عمل آمده با بانک مرکزی، شرکتهای حقوقی که تا پیش از این اجازه استفاده از کارت بانکی را نداشتند، می توانند برای انجام امور روزمره شرکتهای خود از کارت بانکی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به گزارش های منتشر شده از سوی نهادهای بین المللی در خصوص وضعیت اقتصاد دنیا گفت: در گزارشی که بانک جهانی منتشر کرده، با توجه به بحران انرژی که ناشی از جنگ روسیه و اوکراین حادث شده، میزان هدررفت نفت در میادین نفت جهان مورد رصد قرار گرفته است که بر این اساس، در حوزه جلوگیری از هدررفت انرژی پیشرفت جدی حاصل نشده است.

وی افزود: در ده سال اخیر به طور متوسط سالانه ۱۴۴ میلیارد مترمکعب گاز هدر رفته است که با این رقم می توان ۱۸۰۰ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد که این به منزله بخش عمده ای از برق مصرفی اروپا است.

به گفته خوانساری، ایران طی سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱ مقام اول هدررفت گاز دنیا را به خود اختصاص داده است که بیشترین میزان این هدررفت مربوط به گازهای همراه نفت است به نحوی که میزان هدررفت از میادین نفت و گاز کشورمان، ۱۱.۱ میلیارد مترمکعب در سال ۲۰۱۲ به ۱۷.۴ میلیارد مترمکعب در سال ۲۰۲۱ رسیده است.

وی اظهار داشت: روزانه ۴۷.۵ میلیون مترمکعب گاز هدر می رود که اگر قیمت هر مترمکعب را ۹ سنت در نظر بگیریم، سالانه ارزش این هدررفت به ۱.۵ میلیارد دلار می رسد.

خوانساری در بخش دیگری از سخنان خود به گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در خصوص سهم بخش حقیقی اقتصاد ایران در حوزه صنعت و معدن اشاره و تصریح کرد: شاخص تولید و فروش شرکتهای صنعتی و معدنی کاهش یافته که مهمترین دلیل آن قطعی های گسترده برقی است که برای صنایع اتفاق افتاده و البته تقاضا و عرضه در صنعت برق متوازن نیست و هر ساله به شکلی قطعی برق اعمال شده است.

وی اظهار داشت: گزارش مهم دیگری که منتشر شده در خصوص شاخص جهانی سفر است که اگرچه ۳۹ اقتصاد از ۱۱۷ اقتصاد دنیا بهبود در این حوزه را تجربه کرده اند اما عربستان توانسته رشد چشمگیری را در این حوزه داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران به درخواست شرکتهای حقوقی برای بهره مندی از کارتهای بانکی برای استفاده در امور روزمره شرکتها اشاره کرد و گفت: مطابق با توافقات به عمل آمده با بانک مرکزی، شرکتهای حقوقی که تا پیش از این اجازه استفاده از کارت بانکی را نداشتند، می توانند برای انجام امور روزمره شرکتهای خود از کارت بانکی استفاده کنند.

خوانساری استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان را گام مهمی در جهت افزایش صادرات دانست و گفت: استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان ظرف مدت یکماه در بخشنامه اخیر سازمان امور مالیاتی مجدد مورد تاکید قرار گرفته و قرار است این مالیات ظرف ۳۰ روز به حساب صادرکنندگان برگردد.

وی افزود: همچنین خبر مهم دیگر آن است که ارز ترجیحی برای تولید داروهای دولتی هم برداشته شده و حالا هم تولیدکنندگان داروهای دولتی و هم خصوصی برای واردات مواد اولیه خود از ارز آزاد استفاده می کنند.