۰ نفر

ثبت رکورد جدید در معاملات تجاری؛

تجارت ایران و عمان از مرز ١.٣ میلیارد دلار عبور کرد

۲۶ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۰۶
کد خبر: 628249
تجارت ایران و عمان از مرز ١.٣ میلیارد دلار عبور کرد

علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان از رکورد جدید در حجم مبادلات تجاری میان ایران و عمان خبر داد و اظهار داشت: برای اولین بار حجم مبادلات تجاری میان ایران و عمان، به بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون دلار رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، نجفی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ صادرات ایران به عمان ۷۱۶ میلیون دلار و واردات  ایران از عمان ۶۱۹ میلیون دلار جمعا یک میلیارد و سیصد و سی و پنج میلیون دلار بود، گفت که این حجم تجارت میان دوکشور، برای اولین بار در تاریخ روابط، محقق شد.

سفیر کشورمان با تاکید بر اینکه علیرغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا و  محدودیت های ناشی از کرونا، رشد حدودا یکصد درصدی حجم مبادلات تجاری دوکشور را شاهد هستیم، ابراز امیدواری کرد که با تلاش مسئولین دوکشور، شاهد بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت های موجود در روابط اقتصادی فیمابین باشیم. 

وی افزود: روابط دوستانه و مناسبات همسایگی ایران و عمان، ظرفیت های قابل توجهی برای افزایش هر چه بیشتر همکاری های اقتصادی و تجاری را فراهم ساخته است.

نجفی اظهار داشت: عمان در بین کشورهای همسایه، به لحاظ صادرات ایران، رتبه ششم و در بین کشورهای حوزه خلیج فارس، رتبه دوم را دارد. 

سفیر کشورمان با اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، بر استمرار حمایت و تسهیل فعالیت بخش خصوصی و فعالین تجاری و تولید کنندگان و صنعتگران بویژه در حوزه دانش بنیان از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط تاکید کرد.