۰ نفر

هزینه بخش توزیع کم شد؛

کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی هزینه توزیع با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده

۹ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۵۱
کد خبر: 624055
کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی هزینه توزیع با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده روی کالا در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه بخش توزیع که متوجه مصرف‌کننده نهایی می‌شد، کاهش یافته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «عباس تابش» در گردهمایی مدیران ارشد وزارت صمت تصریح‌کرد: اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده مبتنی بر اسناد بالادستی و قوانین موجود در کشور است و هدف اصلی از اجرای آن ایجاد شفافیت است، بنابراین به اجبار باعث کاهش قیمت‌ها نیست.

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: با اجرای این طرح حدود هشت‌هزار و ۴۰۰ قلم انواع کالا، مشمول کاهش قیمت شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مرحله پنجم اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال عملیاتی می‌شود و بالای ۶۰ هزار قلم کالا مشمول این طرح خواهد شد.

تابش خاطرنشان‌کرد: در چهار مرحله نخست اجرایی طرح درج قیمت تولیدکننده، تلاش بر این بوده تا با اعمال روش‌های ارشادی و در چارچوب برنامه‌های فرهنگ‌سازی این موضوع برای تولیدکنندگان تشریح و رفع ابهام شود.

وی ادامه‌داد: ۵۰ قلم کالا مشمول تعیین قیمت تثبیتی و مستلزم تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور است، بنابراین انتظار می‌رود در سطح استان‌ها اقلام مورد رصد قیمتی قرار گیرند و در صورت تغییرات بدون رعایت ضوابط قانونی به‌طور حتم با متخلفان برخورد می‌شود.