۰ نفر

جزییات توقیف یک فروند لنج در کیش؛

۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد

۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۳۶
کد خبر: 623820
۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: ماموران این فرماندهی با توقیف یک فروند لنج موفق به کشف ۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در آب های حوزه استحفاظی این جزیره شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ "علی اصغر جمالی" روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها با اشاره به اقدامات کارکنان پایگاه دریابانی کیش در سه ماهه پایانی سال، اظهار داشت: نیروهای پایگاه دریابانی کیش، حین کنترل نوار مرزی به یک فروند لنج تجاری که در حال ورود به آب های تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بودند، مشکوک شدند.

وی افزود: در بررسی و بازرسی از شناورها توسط ماموران دریابانی مشخص شد، این لنج کالای قاچاق به ارزش ۴۰ میلیارد ریال را از کشورهای همسایه بارگیری و درحال حرکت به سوی بنادر همجوار بوده که در حوزه استحفاظی کیش از سوی ماموران پایگاه دریابانی شناسایی و توقیف شد و  ۱۹ نفر از خدمه این لنج‌ دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقام قضائی معرفی شدند.

سرهنگ جمالی با اشاره به اینکه در هیچ کدام ها محموله های کشف شده کالای قاچاق در سنوات گذشته جزیره کیش مبدا و مقصد کالای قاچاق نبوده است یادآور شد:  ماموران دریابانی در سه ماهه آخر امسال ۱۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از چهار  فروند شناور  کشف و ۱۳ نفر را نیز دستگیر کرده اند.

وی گفت: تمام سوخت قاچاق کشف شده از استان ها و شهرهای همجوار به مقصد خارج از مرزهای جمهوری اسلامی بارگیری شده است و تمام سوداگران پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شده اند.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش اضافه کرد: دریابانان این فرماندهی در راستای سهم آفرینی در تحقق مقابله با قاچاق سوخت و کالا گشت و بازرسی مرزهای دریایی را تشدید کرده در صدد هستند عرصه را به سوداگران تنگ کنند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون همانند سنوات گذشته در حوزه صید و صیادی حتی یک مورد تخلف از صیادان جزیره گزارش و ثبت نشده یادآور شد: در سه ماهه پایانی سال هشت فروند شناور توقیف و ۲۸ نفر صیاد متخلف دستگیر شدند که از بنادر اطراف جزیره کیش بوده اند.

سرهنگ جمالی با اشاره به اینکه سودجویان با هر ترفندی قصد انتقال سرمایه های ملی از کشورمان را دارند، افزود: این افراد پس از جمع آوری سوخت به صورت شبانه با حضور در نقطه صفر مرزی و حتی ورود به آب های مرزی کشورهای حاشیه خلیج فارس اقدام به فروش سوخت های جمع آوری شده به شناورهای خارجی می کنند.

وی اضافه کرد: در واقع قاچاقچیان، سوختی که با زحمت فراوان در داخل کشور تولید می شود را با هدف کسب درآمد نامشروع و سودجویی به آن سوی مرزهای آبی قاچاق می کنند که مرزبانان با ناامن کردن خلیج فارس از قاچاق هرگونه سوخت جلوگیری و با متخلفان برخورد قانونی می کنند.