۰ نفر

برنامه وزارت صمت برای کاهش ۳۰ درصدی قیمت کالا با افزایش نظارت!

۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۵۴
کد خبر: 618592
برنامه وزارت صمت برای کاهش ۳۰ درصدی قیمت کالا با افزایش نظارت!

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران با بیان اینکه اولویت نظارتی در شب عید امسال نظارت بر اجرای درج قیمت تولید کننده است، گفت که با توجه به اجرای قانون انتزاع وزارت صمت فقط نظارت بر بازار کالاهای صنعتی و خدماتی را بر عهده دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سعید محمدی پور درباره وضعیت نظارت بر بازار شب عید اظهار کرد: تفاوت امسال با سال گذشته این است که سال گذشته رصد قیمت کلیه محصولات به عهده وزارت صمت بود، اما امسال با توجه به اجرای قانون انتزاع از آبان ماه، وزارت صنعت فقط نظارت بر کالاهای صنعتی و خدماتی و بحث رصد ویژه شفافیت قیمت  کالاها را به عهده دارد.

وی با بیان این که رصد بازار کالاهای کشاورزی مثل برنج، روغن، شکر و غیره،  امسال بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: وزارت صمت نیز در حوزه خدمات، خدمات سفر، خدمات جاده ای، ریلی و هوایی و قیمت کالاهای تولید شده فعالیت خواهد کرد. همچنین برنامه ما نظارت بر اجرای درست این طرح در پایان سال است که منجر به کاهش حداقل ۳۰ درصدی قیمت کالاها شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان تهران با بیان اینکه هدف این طرح کاهش قیمت ۳۰ درصدی کالاها با همکاری تولید کنندگان، شبکه توزیع و توجیه خرده فروشان است، گفت: در حال حاضر در مراحل ارشاد هستیم و برای دست‌اندرکاران، روند کار را توضیح می دهیم، اما بعد از مرحله ارشاد، در صورت اجرا نشدن این قانون برخورد تعزیری صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه اولویت نظارتی در شب عید امسال نظارت بر اجرای درج قیمت تولید کننده است، تصریح کرد: طرح نظارت بر بازار شب عید از ۱۴ اسفند شروع شده و تا پایان ماه رمضان ادامه دارد.