۰ نفر

اهمیت فضای سبز ، در فرهنگ ذوب آهن اصفهان نهادینه شده است

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۵۲
کد خبر: 618423
اهمیت فضای سبز ، در فرهنگ ذوب آهن اصفهان نهادینه شده است

آیین کاشت نهال به مناسبت گرامیداشت روز درختکاری ، با حضور مهندس ایرج رخصتی سرپرست مدیریت عامل و جمعی از مسئولین و کارکنان ذوب آهن اصفهان ۱۶ اسفند ماه در محل نهالستان این شرکت برگزار شد .

به گزارش اقتصاد آنلاین، مهندس رخصتی در این دیدار با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام مبنی بر توسعه فضای سبز گفت : اهمیت این موضوع در فرهنگ ذوب آهن اصفهان نهادینه شده است و این شرکت از زمان تاسیس گام های مهمی در جهت توسعه آن برداشته که حاصل آن فضای سبزی کم نظیر و ۸۰ برابر میزان فضای سبز استاندارد برای صنایع است .  
وی با اشاره به هزینه نگهداری سالانه این فضای سبز که بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال است ، گفت : ۹۰ درصد این فضا به صورت دیم آبیاری می شود و در امر حفاظت از محیط زیست و کاهش آلایندگی ها از طریق ترسیب کربن ، زایش اکسیژن و جذب گردوغبار موجود در هوا ، نقش مهمی دارد.
سرپرست مدیریت عامل ذوب آهن ، ضمن قدردانی از دست اندرکاران و تلاشگران حوزه فضای سبز شرکت ، گفت : امسال ۵۰۰ هزار بذر بادام کوهی در فضایی به وسعت ۱۰۰ هکتار و همچنین ۵۵۰۰ نهال اکالیپتوس که گونه ای مقاوم به کم آبی است در ذوب آهن اصفهان کاشته شده که نشان از همت تلاشگران این بخش دارد .
مهدی بهرامی معاون پشتیبانی و خدمات اجتماعی نیز به اهمیت روز درختکاری اشاره کرد و گفت : مقام معظم رهبری هر سال در بزرگداشت این روز حاضر می شوند و بر توسعه فضای سبز و درختکاری به عنوان یک وظیفه دینی و ملی تاکید می نمایند .
 وی افزود : یکی از بهترین روش های حفظ محیط زیست ، توسعه فضای سبز است به همین دلیل برای صنایع اهمیت ویژه ای دارد و ذوب آهن نیز از زمان احداث به این موضوع نگاه جدی داشته است .
بهرامی با اشاره به اینکه به ازای هرنفر شاغل در ذوب آهن ، یک هکتار فضای سبز وجود دارد ، گفت : با توجه به اینکه با تنش آبی مواجه هستیم ، برای حفظ و توسعه فضای سبز نیاز به بهره گیری از الگوهای جدید و استفاده از گونه های گیاهی متناسب داریم که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است .
در این آیین از جمعی از تلاشگران حوزه فضای سبز شرکت با اهداء لوح سپاس ، تقدیر به عمل آمد .

1

 

2

 

 

3