۰ نفر

صادرات ایران به ارمنستان ٦٠٠ میلیون دلار بیشتر خواهد شد

۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۳۶
کد خبر: 616835
صادرات ایران به ارمنستان ٦٠٠ میلیون دلار بیشتر خواهد شد

رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان گفت: افزایش صادرات ایران به ارمنستان به بیش از ۶۰۰ میلیون دلار قابل تحقق است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، اکبر گداری در خصوص سفر وزیر صمت به ارمنستان، اظهار کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، ۱۲ و ۱۳ اسفندماه به منظور توسعه تبادلات تجاری و بازرگانی به ایروان سفر می‌کنند.

رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان توضیح داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط سازمان توسعه تجارت ایران، هیئت تجاری متشکل از شرکت‌های حوزه‌های لوازم خانگی، پوشاک، دارو، آبزیان و شیلات، صنایع‌غذایی، مبلمان، ماشین‌آلات صنعتی و تجهیزات پزشکی روز سه شنبه ۱۰ اسفند ماه وارد ایروان ارمنستان شدند.

گداری ادامه داد: عصر دیروز با هدف معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارمنستان، جلسه‌ای با حضور عباس ظهوری سفیر ایران در ارمنستان و همکاران سازمان توسعه تجارت ایران در محل سفارت ایران در ارمنستان، برگزار شد.

عضویت ارمنستان در اتحادیه اوراسیا فرصتی برای صادرات مجدد کالاهای ایرانی

رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان در خصوص محتوای این جلسه، توضیح داد: سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، ظرفیت‌ها و الزامات ورود به بازار این کشور را برای شرکت‌های ایرانی تشریح کرد و فرصت عضویت ارمنستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و حضور ۹ میلیون ارمنی در خارج از کشور ارمنستان را فرصت بسیار خوبی برای صادرات کالاهای ایرانی از ارمنستان به سایر کشورها (صادرات مجدد) دانست.

رشد ۳۸ درصدی صادرات ایران به ارمنستان در سال ۲۰۲۱

وی با اشاره به رشد ۳۸ درصدی صادرات ایران به ارمنستان در سال ۲۰۲۱ ادامه داد: صادرات کشورمان در سال ۲۰۲۱ به ارمنستان به رقم ۴۲۸ میلیون دلار رسیده است.

گداری در خصوص عمده کالاهای صادراتی ایران به ارمنستان نیز بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی شامل سوخت، موادسوختی، پتروشیمی، سیمان و مصالح ساختمانی بوده است که این به ترکیب کالاهای صنعتی، کشاورزی، ماشین‌آلات کشاورزی و مواد با ارزش افزوده بالا نیز اضافه شده است.

افزایش صادرات ایران به ارمنستان به بیش از ۶۰۰ میلیون دلار قابل تحقق است

رایزن بازرگانی ایران در ارمنستان از اضافه شدن کالاهای دانش بنیان مانند رنگ، آسانسور و خدمات فنی مهندسی به ترکیب کالاهای صادراتی ایران خبر داد و افزود: امیدواریم که با افزایش ارتقا مراودات تجاری در سال‌های آینده، حجم صادرات ایران به ارمنستان به بیش از ۶۰۰ میلیون دلار برسد که این رقم قابل تحقق است.

وی همچنین به بازدید هیئت تجاری ایران از مراکز و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ارمنستان اشاره کرد و گفت: شرکت‌های ایرانی همچنین جلسه‌ای با رئیس اتاق بازرگانی ارمنستان خواهند داشت که امیدواریم دستاوردهای بسیار خوبی داشته باشد.