۰ نفر

گلایه معاون استاندار تهران از اجرای ناصحیح طرح درج قیمت تولیدکننده

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۱۴
کد خبر: 608570
گلایه معاون استاندار تهران از اجرای ناصحیح طرح درج قیمت تولیدکننده

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران بر لزوم اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالا با زمانبندی مشخص تاکید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حشمت الله عسگری در جلسه تبیین طرح شفاف سازی قیمت کالاها که با حضور روسای انجمن ها، اتحادیه ها، اتاق بازرگانی و اصناف مختلف در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران برگزار شد، گفت: موضوع تنظیم قیمت ها دغدغه همه و دغدغه ای به جاست. اجرای این طرح کار بزرگی است و هر اقدام بزرگی نیز نیازمند اقناع سازی است و در غیر این صورت با همکاری نکردن مخالفان و افراد دخیل، منجر به عقب نشینی یا به نتیجه مطلوب نرسیدن می شود.

وی افزود: ما در تهران تولیدکنندگان خوب و نجیبی داریم و بدون شک همکاری آنان در اجرای طرح شفافیت قیمت ها، نقش موثری در جلب مشارکت و همکاری تولیدکنندگان دیگر نقاط کشور دارد.ما عجله ای برای اجرای این طرح نداریم و ابتدا باید از فرایند کاهش نیافتن میزان تولید اطمینان یابیم و سپس به اجرای آن بپردازیم.

وی تاکید کرد: نباید نسخه واحدی برای تولیدکنندگان مختلف تجویز کرد و باید متناسب با وضعیت هر گروه، دستورالعملی را مد نظر قرار داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران ادامه داد: اکنون قیمت در ابتدای خط تولید درج می شود اما در انتهای خط که مصرف کننده کالای مورد نظر را خریداری می کند، هدف و نرخ مورد نظر رعایت و محقق نمی شود، با اجرای این طرح حتی اگر پنج درصد بتوان نرخ ها را به نفع مصرف کننده نهایی کاهش داد، سود کرده ایم.کار و طرح شفافیت قیمت ها اشکالی ندارد اما باید متوجه بود که با اجرای ضربتی و سرعت عمل نمی توان به نتیجه مطلوب دست یافت.

عسگری تاکید کرد: در طرح جدید کالاها باید به طور متوسط با قیمتی حدود ۲۵ درصد بیش از قیمت تولید کننده دست مصرف کننده نهایی برسند و با اجرای این طرح سودهای مضاعف در زنجیره توزیع به نفع مصرف کننده نهایی کاهش پیدا می کند.