۰ نفر

مراقب قالیشویی های غیرمجاز باشید

۵ بهمن ۱۴۰۰، ۷:۴۱
کد خبر: 603566
مراقب قالیشویی های غیرمجاز باشید

مدیرکل بازرسی خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هشدار داد: برخی افراد سودجو با ایجاد واحدهای صنفی غیرمجاز با استفاده از امکانات حداقلی مانند چند خط تلفن و یک دستگاه وانت بار اقدام به فعالیت می‌ کنند که به‌دلیل نداشتن مجوزهای مربوطه موجب خسارت به اموال مشتریان می‌ شوند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، پرویز فرجی نسبت به تبلیغات قالیشویان غیرمجاز هشدار داد و تصریح کرد: مردم باید مراقب اینگونه واحدهای غیرمجاز باشند. چون پیگیری احقاق حقوق تضییع شده مصرف کنندگان به‌دلیل نداشتن مدارک هویتی محل کسب و در بعضی موارد متواری شدن اشخاص مذکور به دشواری انجام می شود.

وی افزود: طی هماهنگی‌های انجام شده فهرست قالیشویان مجاز شهر تهران در سامانه اتحادیه درج شده است و هموطنان می توانند برای اطمینان و استفاده از خدمات واحدهای قالیشویان مجاز به پورتال اتحادیه به نشانی (WWW.Eght1351.com) مراجعه کرده و فهرست مراکز مجاز به همراه آخرین نرخ خدمات، شامل نرخ شستشوی فرش (بر مبنای مترمربع، نوع شست‌وشو و جنس فرش)، هزینه حمل و نقل و نحوه ارایه سایر خدمات مانند بسته بندی فرش، رفوگری، دارکشی و غیره و همچنین تلفن های رسیدگی به شکایات را مشاهده کنند.

مدیر کل بازرسی خدمات سازمان حمایت با بیان این که براساس نرخ‌های ابلاغ شده نرخ شستشوی فرش بر مبنای متر مربع، نوع شست‌وشو و جنس فرش مشخص می شود، آخرین نرخ مصوب اعلامی از سوی اتحادیه صنف قالیشویان تهران را برای اطلاع عموم شهروندان تهرانی به شرح زیر اعلام کرد :

نرخ معمولی (ریال)  و  نرخ مصوب درجه یک (شست‌وشوی کامل با همه مواد لازم)

۱. شست‌وشوی انواع موکت معمولی (هر متر مربع): ۴۱ هزار و ۶۲ هزار ریال

۲. شست‌وشوی موکت پرزدار و گل برجسته (هر متر مربع): ۶۶ هزار و ۸۶ هزار ریال     

۳.شست‌وشوی انواع فرش ماشینی معمولی (هر متر مربع): ۱۰۶ هزار و ۱۶۵ هزار ریال     

۴.شست‌وشوی انواع فرش ماشینی مدرن (فانتزی) و گل ابریشم (هر متر مربع): ۲۲۵ هزار ریال    

۵.شست‌وشوی فرش دستباف معمولی (هر متر مربع): ۱۵۲ هزار و ۲۸۳ هزار ریال

۶.شست‌وشوی فرش دستباف روشن اعلاء (کاشان – اردکان) (هر متر مربع):  ۱۹۰ هزار و ۳۹۶ هزار ریال

۷.شست‌وشوی فرش گل ابریشم (هر متر مربع):  ۷۴۶ هزار ریال

۸.کرایه رفت و برگشت در سراسر تهران بابت هر چند تخته فرش (برای یک آدرس): ۳۵۰ هزار ریال

۹.اجرت شستشوی فرش کهنه و عتیقه و تمام ابریشم تبریز و اصفهان (اکسترا) و صادراتی با توافق طرفین قرارداد مابین

۱۰. هزینه بسته بندی و کاور هر متر مربع ۳۵ هزار ریال در صورت درخواست مشتری

۱۱. واحد قالیشویی موظف است طبق درخواست مشتری نسبت به شستشوی قالی با نرخ معمولی یا درجه یک اقدام نماید.

۱۲.هزینه ایاب ذهاب تا سقف ۲۰ متر مربع هر متر مربع ۲۰ هزار ریال است که ردیف شماره ۸ اضافه می شود. در ضمن مازاد ۴۰ متر مبلغی اخذ نمی شود.

۱۳.هزینه دریافت خدمات نانو در صورت تایید با توافق مشتری است.

فرجی با اشاره به اینکه رعایت نرخ های مصوب شست شوی انواع فرش و موکت توسط همه واحدهای قالیشویی الزامی است،اضافه کرد: این واحدها در زمان انتقال فرش به قالیشویی موظف به ارائه رسید به مصرف کننده بوده و در زمان تحویل فرش باید به رویت صاحب کالا رسیده و تاییدیه و فاکتور مربوطه را اخذ کنند.

وی همچنین یادآور شد: در همه نوع شست‌وشوها عرضه کننده خدمت ملزم به رعایت زمان تعیین شده در رسید برای تحویل فرش است.

مدیر کل بازرسی خدمات سازمان حمایت خاطرنشان‌کرد: در همه نوع شست‌وشوها قالیشویی ها موظف هستند با رعایت امانت نسبت به شست‌وشو و تحویل سالم فرش به مشتریان اقدام کنند و برای خدمات اضافی مانند دارکشی، پرداخت و رفو ، هزینه بسته بندی و کاور و لک برداری و غیره با درخواست مشتری توافق شود.

فرجی با اعلام اینکه متقاضیان در صورت بروز هرگونه مشکل می توانند شکایت خود را از طریق تماس با سامانه ۱۲۴ اعلام کنند، از شهروندان تقاضا کرد قبل از تحویل فرش خود به واحد قالیشویی، از اتحادیه استعلام کرده و فرش خود را به قالیشویی های مجاز بسپارند.