۰ نفر

گزارش عملکرد ۹ ماهه سال جاری در سامانه کدال منتشرشد؛

افزایش ۶۵ درصدی درآمدهای عملیاتی نماد چکاوه

۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۵۸
کد خبر: 603298
افزایش ۶۵ درصدی درآمدهای عملیاتی نماد چکاوه

کاغذسازی کاوه در ۹ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۰ همچنین موفق به کاهش ۴۹ درصدی هزینه‌ها نسبت به دوره مشابه سال قبل شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، درآمدهای عملیاتی این شرکت که با نماد چکاوه در بازار بورس فعالیت دارد طی ۹ ماهه امسال ۲.۳۱۴.۲۱۷ میلیون ریال است که از افزایش ۶۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱.۴۰۱.۶۷۲ میلیون ریال بود خبر می‌دهد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که کاغذسازی کاوه توانسته با کاهش ۴۹ درصدی هزینه ها نسبت به سال قبل، میزان این هزینه ها از ۱۵.۴۶۱ میلیون ریال به ۷.۸۹۴ میلیون ریال در سال جاری کاهش دهد.

در این ارتباط، امیرسامان اسفندیاری، مدیرعامل و نایب رییس این شرکت گفت: با وجود مشکلات فراوان، خوشبختانه توانستیم در ۹ ماهه امسال دو کار مهم را در شرکت انجام دهیم؛ افزایش درآمدهای عملیاتی و کاهش هزینه‌ها.

وی در ارتباط با مقایسه میزان سودخالص ۹ ماهه امسال با دوره ۶ ماهه توضیح داد: سود خالص این شرکت با رشد ۱۳۳ درصدی از ۶۳.۵۲۷ میلیون ریال در ۶ ماهه اول سال جاری به ۱۴۸.۱۴۲ میلیون ریال در عملکرد ۹ ماهه رسیده است. افزایش سود ۸۴.۶۱۵ میلیون ریالی پاییز سال جاری ناشی از افزایش میزان تقاضا در نیمه دوم سال است که امری طبیعی در بازار کاغذ بسته بندی است. از سوی دیگر، گذر کشور از پیک کرونا و به تبع آن افزایش فعالیتهای اقتصادی، رفع مشکل قطع برق کارخانه و مهمتر از همه اینکه امکان تولید با ظرفیت کامل کاغذهای با ارزش‌افزوده بالا (تست لاینر و فلوتینگ) فراهم شده و بیشترین تمرکز سبد فروش شرکت بر روی این محصولات قرار گرفته است از دلایل مهم افزایش سود چکاوه در پاییز ۱۴۰۰ می باشد.

9month4

گفتنی است شرکت صنایع کاغذسازی کاوه با نماد چکاوه در بازار بورس کشور فعال و از شرکت‌های تحت پوشش هلدینگ سلولزی تاپیکو و شستا است.