۰ نفر

رشد ۲۲ درصدی صادرات فولاد شرکت‌های بزرگ

۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۰۱
کد خبر: 590170
رشد ۲۲ درصدی صادرات فولاد شرکت‌های بزرگ

آمار ارائه شده از سوی شرکت‌های بزرگ تولیدکننده فولاد نشان می‌دهد که از ابتدای سال تا پایان آبان ماه سال جاری، میزان صادرات فولاد ایران توسط این شرکت‌ها به مرز پنج میلیون تن رسیده که ۲۲ درصد از میزان صادرات آن‌ها در مدت مشابه سال گذشته بیشتر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، طبق آمار در بازه هشت ماهه سال جاری،  شرکت‌های بزرگ کشور بیش از چهار میلیون ۹۳۷ هزار تن فولاد شامل میلگرد، آهن اسفنجی، بیلت و بلوم، ، اسلب، ورق عریض و مقاطع آلیاژی- مهندسی صادر کردند که بیانگر افزایش ۲۲ درصدی صادرات نسبت به هشت ماهه نخست سال ۱۳۹۹ است.

در میان بزرگترین تولیدکنندگان فولاد، فولاد خوزستان با صادرات بالغ بر یک میلون و ۱۰۰ هزار بیشترین میزان صادرات را در شرکت بزرگ تولیدکننده فولاد داشته است. این شرکت میزان صادرات خود طی هشت ماهه امسال را ۱۸ درصد نسبت به میزان صادرات آن در هشت ماهه سال گذشته افزایش داده است.  

پس از فولاد خوزستان به ترتیب، فولاد مبارکه با رشد ۲۰ درصدی، ۸۱۴ هزار تن و ذوب آهن اصفهان با رشد ۱۹ درصدی، ۷۶۶هزار تن صادرات فولاد داشته‌اند و در جایگاه دوم و سوم بیشترین صادرکنندگان طی مدت مذکور قرار گرفته‌اند.

این درحالیست که حدود ۶۸۴ هزار تن انواع فولاد ایران در ماه آبان صادر شده است که هفت درصد بیش از صادرات ماه هشتم سال گذشته بوده است.