۰ نفر

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت؛

صادرات با اشغال افغانستان از سوی طالبان تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت

۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴
کد خبر: 554124
صادرات با اشغال افغانستان از سوی طالبان تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت

وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات ایران به افغانستان به میزانی نیست که شرایط کنونی این کشور و اشغال آن از سوی طالبان، این صادرات را دچار چالش کند

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، سیدرضا فاطمی امین، وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اشغال افغانستان از سوی طالبان و خروج اشرف غنی از کابل گفت: صادرات ایران به افغانستان به میزانی نیست که شرایط کنونی، این صادرات را دچار چالش کند؛ ضمن اینکه در برنامه پیشنهادی، صادرات به بیش از ۵۰ کشور را در چهار گروه از جمله گروه «کشور‌های همسایه» و گروه «کشور‌های منطقه‌ای» دسته‌بندی شده تا سیاست افزایش صادرات محقق شود.

وی افزود: در این سیاست کشور‌های هدف را تحلیل و بررسی کردیم این که چه کالایی به کدام کشور صادر شود و از چه کشوری کالا وارد کنیم؛ بنابراین، پیشنهاد‌ها دراین باره آماده شده و در اختیار اتاق بازرگانی قرار گرفته است.

فاطمی امین گفت: البته باید بر روی این موضوع بیشتر کار کرد و پیشنهادها را نهایی نمود تا چنانچه رای اعتماد لازم از مجلس اخذ شود، فورا بر مبنای آن عملیات رشد صادرات را صورت داد. 

وی افزود: اصلاح ساختار تولید و تجارت، توجه به اقتصاد دیجیتال و شرکت‌های دانش بنیان و تمرکز بیشتر بر ارزآوری صادرات غیر نفتی از راهبرد‌های خود در وزارت صنعت، معدن و تجارت است