۰ نفر

التیماتوم شهرداری به دستفروشان اطراف تئاتر شهر

۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۳۲
کد خبر: 706182
التیماتوم شهرداری به دستفروشان اطراف تئاتر شهر

سخنگوی شورای شهر تهران درباره ساماندهی دستفروشان اطراف تئاتر شهر گفت: تا پایان تعطیلات نوروز مراعات می کنیم و بعد از آن قرار شد دستفروشان را در اطراف تئاتر شهر نداشته باشیم و تلاش کنیم با همکاری دستگاههایی که در قرارگاه اجتماعی هستند آسیب های اجتماعی در پارک دانشجو را کاهش دهیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، علیرضا نادعلی نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در نشست خبری خود که ظهر امروز برگزار شد، گفت: از اسفند ۱۴۰۰ به طراحی رویدادی با عنوان  چهارشنبه های فرهنگی رسیدیم.

وی ادامه داد: چهارشنبه یک هفته در میان به مناطق مختلف تهران به ویژه مناطق محرومتر می رویم. ما در هیچ جا نمی توانیم ادعا کنیم که نیاز به کار فرهنگی نیست.

وی ادامه داد: لکه های آسیب فقط در جنوب تهران نیست و هرجایی که غفلت کنیم لکه آسیب خود را نشان می دهد و ما وظیفه داریم با کمک شهروندان آن را رفع کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه ۱۱ منطقه برای چهارشنبه های فرهنگی مشخص شد، گفت: در این بازدیدها از برخی از مجموعه های ورزشی که تعطیل شده و باید به چرخه باز گردند بازدید بعمل می آمد. یک بحث فرهنگی یک ساعت و نیم در هر منطقه با شورای معاونان این مناطق داشتیم.

نادعلی تصریح کرد: در این دیدارها با فعالان و نخبگان فرهنگی اجتماعی منطقه جلساتی برگزار می شد. همچنین از ۱۲ صنف مختلف فعال در حوزه فرهنگی و اجتماعی در این جلسات حضور داشته و موضوعات مختلف مطرح شده و تلاش ما این بود که دغدغه این افراد را که در بین مردم جزو گروه‌های مرجع هستند را بدانیم تا بتوانیم در تصمیم گیری ها در شورا نیز از این دغدغه ها غافل نباشیم.

وی ادامه داد: یکی از مساجدی که نقش راهبری فرهنگی و اجتماعی در محل داشت انتخاب شده و با مردم در آنجا گفتگو کرده و مطالبات آنها را می شنیدیم.وی ادامه داد: در مجموع در برنامه های چهارشنبه های فرهنگی ۶۳ بازدید انجام شده است.

وی درباره نامه درخواست شهرداری تهران برای تفویض اختیار اعتبار و ساختار جذب جمع آوری و توانمندسازی کودکان کار به این مجموعه گفت: شهردار تهران و رئیس سازمان خدمات اجتماعی کاری را به عنوان قرارگاه اجتماعی آغار کرده اند. قبلا مدیریت یکپارچه مطرح شده است اما تاکنون اتفاق نیفتاده اما در موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی قرارگاه اجتماعی تشکیل شد و همه دستگاههای خدمات رسان در این حوزه در کنار هم قرار گرفتند قرارگاه اجتماعی یک اتفاق خوب بود اگرچه فراز و فرود هم داشت و می تواند الگوی خوبی برای بحث های غیر اجتماعی هم باشد.

وی ادامه داد: این کار مستلزم این است که بودجه به‌صورت یک دست قرار گیرد‌ و مباحث به صورت یک تکه قرار بگیرد. در حال حاضر بخشی از اهداف در قرارگاه اجتماعی برقرار شده و این کار برای مدیریت بهتر است.

وی درباره تئاتر شهر گفت: ما از اساس با موضوع دیوارکشی در تئاتر شهر مخالف بودیم و از همین رو جلسات متعددی برگزار شد و مقررشد ساماندهی دستفروشان اتفاق بیفتد. ما تلاش کردیم تا شرایط را با توجه به دوران کرونا و پسا کرونا به دستفروشان سختگیری نکنیم اما در سطح تهران نارضایتی مردم از سد معبری است که دستفروشان ایجاد می کنند و ما باید منفعت عمومی را در نظر بگیریم.

وی درباره دستفروشان اطراف تئاتر شهر گفت: مقرر شد تا پایان تعطیلات نوروز مراعات کنیم و بعد از آن دستفروشان را در اطراف تئاتر شهر نداشته باشیم و تلاش کنیم با همکاری دستگاههایی که در قرارگاه اجتماعی هستند آسیب های اجتماعی در پارک دانشجو را کاهش دهیم.

وی با اشاره به وضعیت بوستان‌ها گفت: ما باید به سمتی در بوستان‌ها برویم که همه خانواده‌ها بدون نگرانی از حضور معتادان متجاهر و مزاحمت نوامیس در پارک و بوستان حضور داشته باشند. ورودی آسیب‌های اجتماعی هنوز باز است و امیدواریم در این خصوص با مدیریت جدید در فراجا فکری شود.