۰ نفر

۷ مرکز معاینه فنی در تهران اینترنتی شد

۱۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۳۲
کد خبر: 705819
۷ مرکز معاینه فنی در تهران اینترنتی شد

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در جریان بازدید رییس سازمان بازرسی شهرداری تهران از سه مرکز معاینه فنی در پایتخت از افزایش ساعات کاری مراکز معاینه فنی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، شادی مالکی، مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران  نیز ضمن توضیح فرآیند انجام معاینه فنی در مراکز به تشریح اهم مجموعه اقدامات دو ماه اخیر در ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمت رسانی به شهروندان پرداخت.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی با اشاره به مراجعه ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی و افزایش مراجعات در سال جاری نسبت به سال گذشته، افزود: یکی از معضلات شهروندان در ماه‌های پایانی سال ازدحام مراکز معاینه فنی و معطلی حداقل چهار ساعت در صف‌های طولانی معاینه فنی بوده است. در همین راستا برای حل این مشکل در دو ماهه اخیر بنا بر تدابیر معاون حمل و نقل و ترافیک و حمایت‌های شهردار تهران چندین اقدام برجسته انجام شده است.

وی تصریح کرد: ابتدا هفدهمین مرکز معاینه فنی خودروهای سبک آزادی در بهمن ماه افتتاح و به ظرفیت پذیرش سالانه مراکز حداقل ۵۶ هزار دستگاه خودرو اضافه شد.

مالکی یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته را افزایش ساعت کاری مراکز و شبانه روزی کردن مرکز معاینه فنی بیهقی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر کلیه مراکز از ساعت ۷ لغایت ۲۰ فعال بوده و مرکز بیهقی به صورت ۲۴ ساعته خدمت رسانی می‌کند. همچنین اینترنتی شدن هفت مرکز معاینه فنی از دیگر اقدامات مهم است.

مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت:‌پذیرش در مراکز معاینه فنی بیقی، شهید آبشناسان، نیایش، دماوند و سراج و دو واحد سیار نوبنیاد و گیلان صرفا اینترنتی بوده و شهروندان می‌توانند با تعیین وقت قبلی در کمتر از نیم ساعت نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

بر اساس اعلام پایگاه خبری شهر، وی با بیان اینکه این تحول جدید در پذیرش خودروها علاوه بر مدیریت صف توانسته مراجعات را نیز توزیع کند، اظهارکرد: مراجعات به مراکز خلوت در قسمت جنوب شهر تهران در حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است.

مالکی در خصوص راه‌اندازی خدمات جدید در مراکز نیز گفت: در مرکز آبشناسان به عنوان طرح پایلوت تعمیرگاه تخصصی خودرو ویژه بانوان با رویکرد فضای امن و قابل اطمینان برای بانوان مراجعه کننده ایجاد شده است و به زودی بنا بر توافق انجام شده با شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران خدمات جدید خودرویی و رفاهی در مراکز راه اندازی خواهد شد.