۰ نفر

واکنش رییس شورای شهر به مسمومیت دانش آموزان در مدارس کشور

۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۳۹
کد خبر: 704745
واکنش رییس شورای شهر به مسمومیت دانش آموزان در مدارس کشور

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به حوادث رخ داده و مسمومیت دانش آموزان در مدارس کشور گفت: امیدواریم نتیجه بررسی دستگاه‌های امنیتی، وزارت آموزش و پرورش و ... اعلام شود تا نگرانی‌ها پایان پذیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایسنا، مهدی چمران در آغاز یکصد و سی و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سیزدهم اسفند ماه و تبریک روز جوان گفت: امروز نیز ۱۴ اسفند ماه روز احسان و نیکوکاری است که آن را گرامی می‌داریم و فردا نیز ۱۵ اسفند ماه روز درختکاری است که امیدواریم مسئولین شهری با حضور در مراسمات امروز نسبت به گرامیداشت آن اقدامات موثری را انجام دهند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به موضوع حوادث رخ داده در مدارس کشور و مسمومیت تعدادی از دانش آموزان در مدارس گفت: حواشی در مدارس رخ داده و عده‌ای از دانش آموزان مسموم شدند و متاسفانه هنوز ریشه آنها اعلام نشده که امیدواریم دستگاه‌های امنیتی و آموزش و پرورش نتیجه بررسی‌های خود را اعلام کنند تا نگرانی به وجود آمده که متاسفانه عده‌ای در خارج کشور آن را تشدید می‌کنند پایان پذیرد و باعث نگرانی بیشتر خانواده‌ها و دانش آموزان نشود.

وی افزود: متاسفانه در این میان برخی‌ها دلسوزی‌های تعجب برانگیزی می‌کنند. دولت‌هایی همچون انگلستان که در جنگ جهانی ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ما را به دلیل قحطی مصنوعی که به وجود آورده بودند، به کام مرگ کشاندند. همچنین در جنگ تحمیلی نیز با دادن سلاح شیمیایی به صدام فجایع بزرگی را رقم زدند به شکلی که هنوز در همین شورا افرادی هستند که آثار سلاح‌های شیمیایی را با خود حمل می‌کنند. در چنین شرایطی این افراد برای دانش آموزان ما در مدارس دلسوزی می‌کنند.

چمران تاکید کرد: اتفاقا تجربه نشان داده است هر گاه چنین دلسوزی‌هایی می‌کنند ریشه این کارها خودشان هستند.

در ادامه این جلسه عکسی از ساخت دو هزارمین مدرسه توسط بنیاد برکت در شهر ساری در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران به نمایش گذاشته شد که ریاست شورا با اشاره به این عکس گفت: این مدرسه نشان می‌دهد که توجه ویژه‌ای نسبت به موضوع آموزش و پرورش در کشور وجود دارد. این مدرسه اتفاقا دخترانه است و وضعیت ما را در حوزه توجه به ساخت مدارس و آموزش و پرورش نشان می‌دهد.

وزارت آموزش و پرورش به همراه سایر دستگاه‌ها همچون بنیاد مستمر در تلاش بودند که نسبت به ارتقاء فضای آموزشی اقدامات مؤثری را انجام دهند.