۰ نفر

موافقت شورای شهر با فروش اموال شهرداری برای پرداخت بدهی

۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۱۹
کد خبر: 698641
موافقت شورای شهر با فروش اموال شهرداری برای پرداخت بدهی

در یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران اعضای شورای شهر تهران با فروش تعدادی از املاک شهرداری تهران جهت تسویه بدهی‌ها موافقت کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، مجوز فروش واگذاری و انجام معامله ۶ و قره املاک متعلق به شهرداری تهران در دستور کار یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران قرار گرفته بر اساس این لایحه قرار است تعدادی از املاک شهرداری تهران جهت تسویه بدهی‌ها واگذار و به فروش برسند.

در جریان بررسی این دستور لطف الله فروزنده معاون امور مالی و اقتصادی شهرداری تهران با بیان اینکه تکلیف داشته‌ایم در حوزه غیر نقد عمل کنیم گفت: از نیمه دوم سال اقدام به فعال کردن حوزه غیر نقد کردیم و برای تسویه بدهی‌ها با بانک شهر صحبت کردیم.

وی ادامه داد: قرار بر این شد تا کارشناسی املاکی که قرار است به بانک شهر داده شود توسط کانون کارشناسی مورد انجام شود.

در ادامه مهدی عباسی گفت: ابر پروژه بیمارستان آتیه ۲ درحال فروش است اما این پروژه بسیار بزرگ است و باید بررسی کنیم که آیا این درست که سهام شهرداری تهران در آن پروژه بزرگ را بفروشیم یا خیر بانک شهر متعلق به شهرداری تهران نیست و اگر متعلق با مجموعه بود بدهی‌هایش را با شهرداری صفر می‌کرد.

وی ادامه داد: دیگر مجتمع‌ها واگذار می‌شوند باید آینده شهر تهران را نیز ببینیم.

در ادامه اعضای شورای شهر تهران با فروش سهم شهرداری تهران در مجتمع مژده به ارزش هزار و ۳۰۴ میلیارد تومان، فروش قدرالسهم شهرداری تهران در بیمارستان آتیه به مبلغ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، فروش قرارداد مشارکت شهرداری تهران در پروژه پارکینگ طبقاتی به مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، فروش شش دانگ ۱۱ قطعه زمین در احمدآباد مستوفی به مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان، فروش شش دانگ مجتمع مسکونی تجاری خلیج فارس به مبلغ ۵۱۵ میلیارد تومان و فروش شش دانگ زمین صنعتی در کیلومتر ۲۱ بزرگراه شهید لشگری یه مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان موافقت کردند