۰ نفر

مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران:

عدم فروش طرح ترافیک / طرح زوج و فرد از در منزل اجرا می شود

۱۰ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۱۳
کد خبر: 692004
عدم فروش طرح ترافیک / طرح زوج و فرد از در منزل اجرا می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: فردا و پس فردا طرح زوج و فرد از درب منازل اجرایی خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عابد ملکی در تشریح مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا گفت: جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا با حضور اعضا امروز (۱۰ دی‌ماه) برگزار و مقرر شد تمامی دانشگاه ها و مدارس در تمامی مقاطع ابتدایی و متوسطه در استان تهران به جز دماوند و فیروزکوه فردا و پس فردا به صورت غیر حضوری و مجازی دایر باشند همچنین تمامی کودکستان‌ها در استان تهران به جز  دو شهرستان دماوند و فیروزکوه فردا و پس فردا تعطیل خواهند بود.

وی افزود: طرح زوج و فرد در این دو روز از درب منازل در تهران اجرایی خواهد شد همچنین مجوز روزانه ورود به محدوده طرح ترافیک برای فردا و پس فردا توسط شهرداری تهران صادر نمی‌شود.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود از تردد غیر ضروری خودداری و در صورت لزوم حتما از ماسک‌های مناسب N۹۵ استفاده کنند همچنین روسای ادارات با تقاضای مرخصی مادران دارای فرزند دانش آموز موافقت کنند.

 علیرضا مزینانی - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه مواقع اضطرار آلودگی هوا - درباره برخی دیگر از مصوبات این جلسه  گفت: توقف فعالیت کارخانه‌های شن، ماسه، بتن و آسفالت و جلوگیری از تردد شبانه کامیون‌ها به استثنای کامیون‌های حامل سوخت، مواد غذایی و مواد فاسد شدنی و جلوگیری از تردد کلیه موتور سیکلت‌ها، خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهور در روز یکشنبه و دوشنبه  از مصوبات کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای تهران است.

دبیرکارگروه هماهنگی مواقع اضطرار هوا تصریح کرد: مصوبات پیشین این کارگروه همچون جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی بوس‌ها در پایانه‌ها و جلوگیری از  فعالیت‌های عمرانی تشدیدکننده آلودگی هوا توسط شهرداری‌ها، ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان و جانمایی پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر نیز برای روز های یکشنبه و دوشنبه همچنان به قوت خود باقی است.

 این گزارش همچنین می‌افزاید: مصوبات این کارگروه برای کلیه شهرستان های استان به غیر از فیروزکوه و دماوند لازم الاجرا است.

 برگزاری امتحانات نهایی طبق برنامه در دو روز آتی

 آموزش و پرورش شهر تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به استمرار آلودگی هوا در کلانشهر تهران و در راستای مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استانداری تهران، آموزش در همه مدارس پایتخت، در روز یکشنبه (یازدهم) و دوشنبه (دوازدهم) دیماه ۱۴۰۱ به صورت مجازی برگزار می شود.

شایان ذکر است، کلیه کودکستان ها و مراکز پیش دبستانی تهران نیز تعطیل خواهند بود.

بر اساس این اطلاعیه، امتحانات نهایی پایه دوازدهم روزانه، بزرگسالان، آموزش از راه دور و داوطلبان آزاد رشته‌های شاخه نظری دوره دوم متوسطه و ایجاد سابقه تحصیلی برای ورود به آموزش عالی و ترمیم نمرات دروس نهایی شاخه‌های تحصیلی دی ماه ۱۴۰۱ و امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم داوطلبان آزاد، بزرگسالان، آموزش از راه دور و ارزشیابی جامع طبق برنامه اعلامی برگزار خواهد شد.

همچنین ارزشیابی و امتحانات داخلی نوبت دی ماه ۱۴۰۱ دوره‌های تحصیلی، در ایام آموزش غیر حضوری مدارس، برگزار نمی‌شود و زمان برگزاری امتحانات داخلی این ایام، توسط مدیر واحد آموزشی متعاقبا به اولیاء و دانش آموزان اطلاع رسانی خواهد شد.