۰ نفر

چمران: تصور می کردند کار انقلاب اسلامی تمام است / به فرهنگ ایثار و شهادت نیازمندیم

۸ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۵۸
کد خبر: 691642
چمران: تصور می کردند کار انقلاب اسلامی تمام است / به فرهنگ ایثار و شهادت نیازمندیم

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تصور می‌کردند کار انقلاب اسلامی تمام است، البته که می‌دانستند چنین نیست، لکن با فضاسازی رسانه‌ای تلاش داشتند این تصویر را برای افکار عمومی جا بیاندازند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری شهر، نشست کمیسیون فرهنگی مجمع کلانشهرهای کشور به منظور تدارک ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در کرمان برگزار شد.

در این نشست مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در اظهاراتی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار سلیمانی و دیگر شهدای انقلاب، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی نه تنها متعلق به مردم کرمان، بلکه متعلق به همه ایران و حتی همه امت اسلامی است.

او در ادامه از عملِ مشترک معاونین فرهنگی شهرداری‌های کلانشهرهای کشور تقدیر و اضافه کرد: امید است این دست تحرکات موجب صدور فرهنگ ایثار و شهادت به کشورهای همسایه شود.

بخشی از صحبت‌های چمران را در ادامه بخوانید:

*تصور می‌کردند کار انقلاب اسلامی تمام است! البته که می‌دانستند چنین نیست، لکن با فضاسازی رسانه‌ای تلاش داشتند این تصویر را برای افکار عمومی جا بیاندازند.

*حرکت انقلابی بزرگداشت سومین سالگرد شهید سلیمانی، خنثی‌کننده این تحرکات است. تحرکاتی که در عین خشونت و وقاحت علیه انقلاب عزیز مردم ایران شکل گرفته بود.

*دشمن میدان را خالی نخواهد کرد؛ برای همین ما به فرهنگ ایثار و شهادت نیازمندیم. البته که جایگاه آن بزرگواران در بهشت برین، محفوظ است. کمترین نیازی هم به این بزرگداشت‌ها ندارند. این ما هستیم که نیازمند فرهنگ ایثار و مُحرم هستیم.

*نباید فراموش کرد حاج قاسم به دستور مستقیم رئیس‌جمهور قماربازِ ایالات متحده به شهادت رسید.ما چشم‌انتظار انتقامِ واقعی هستیم. البته که منتقم واقعی خون این عزیزان حضرت مهدی(عج) خواهد بود.

*در گام دیگر باید برنامه‌های فرهنگی بزرگداشت شهید سلیمانی را «عمق‌بخشی» کرد؛ باید این تحرکات را تبدیل به «فرهنگ» کرد. آن‌طور که قدیمی‌ها می‌گفتند، «قوام» پیدا کند. فرهنگ در جامعه یکی، دو روزه پدید نخواهد آمد. فرهنگ باید عمیق و مستمر ایجاد شود. مانند فرهنگ عاشورا. 

* امروز شهرداری‌ها در کنار دیگر نهادهای فرهنگی، مسؤلیت «فرهنگ» را به دوش می‌کشند. اگر حرکت فرهنگی انجام نشود، هیچ‌گاه مشکلات شهری ما نیز حل نخواهد شد. مبدأ دیگر فعالیت‌ها در شهر نیز اگر «فرهنگ» نباشد، چاره‌ساز نخواهد بود.