۰ نفر

امانی: شهرداری تهران نباید اعضای شورا را درجه یک و دو کند / واکنش چمران

۲۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۴
کد خبر: 688060
امانی: شهرداری تهران نباید اعضای شورا را درجه یک و دو کند / واکنش چمران

عضو شورای شهر تهران از ارائه گزارش‌های خلاف واقع شهرداری تهران درباره پیگیری مطالبات اعضای شورا برای خواسته‌های شهروندان گلایه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ناصر امانی صبح امروز در جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه حل آلودگی هوا، ترافیک و بافت فرسوده سه مطالبه جدی مردم تهران است، گفت: مردم ما را مسئول حل این مشکلات می‌دانند در حالیکه شهرداری نیز این اقدامات را باید در راستای همکاری و کمک دولت حل و فصل کند.

وی با بیان اینکه حل این سه مسئله هیچ گاه نباید از دستور کار خارج شود، گفت: دولت در تدوین برنامه هفتم خود به صورت مسئله محور ورود پیدا کرده است یعنی به جای آنکه چندین مسئله را مطرح کند و هیچ کدام هم حل نشود، چند اولویت مشخص در نظر گرفته و قرار است بر روی همین مسائل تمرکز کند و پیشنهاد می‌شود ما نیز در شهرداری تهران در هنگام تدوین برنامه چهارم مسئله محور با تمرکز به دغدغه‌ها و مطالبات مردم عمل کنیم.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بازدید مجددش از محله وردآورد گفت: در سالگرد بازدیدم از محله وردآورد مجددا به این محله رفتم و به شدت شرمنده مردم شدم. چرا که هیچکدام از خواسته‌ها و مطالبات مردم حل نشده بود. این در حالیست که من به شهردار تهران نامه رسمی نوشتم و او نیز آن را به شهردار ناحیه ابلاغ کرده بود و نکته قابل توجه این است که در این مدت دو مرتبه به من گزارش دادند که چه کردیم و چه می‌کنیم؛ اما وقتی در میدان حاضر شدم دیدم که این گزارش‌ها خلاف واقع است و این گزارش خلاف واقع جای سوال دارد.

وی افزود: برای شورا باید احترام قائل شوند و اعضای شورا را درجه یک و دو نکنند و وقتی من تذکر می‌دهم فکر کنند که یک عضو دیگر تذکر داده و به آن رسیدگی کنند.

 مهدی چمران در واکنش به این تذکر گفت: اعضای شورا درجه یک و دو ندارند و همه عضو شورای شهر و نماینده مردم هستند و شهرداری باید به گزارش‌های اعضای شورا که نشأت گرفته از بازدیدهای میدانی‌شان است، توجه کنند.