۰ نفر

امکان نوبت گیری تلفنی معاینه فنی فراهم شد / کدام خودروها از معاینه فنی معاف هستند؟

۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳
کد خبر: 684405
امکان نوبت گیری تلفنی معاینه فنی فراهم شد / کدام خودروها از معاینه فنی معاف هستند؟

مدیر روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از راه اندازی خدمات جدید دیگر در واحد امور مشتریان خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضاگویا، مدیر روابط عمومی ستاد معاینه فنی در توضیح این خبر افزود: در راستای مدیریت توزیع مراجعات به مراکز، کاهش معطلی شهروندان و ارائه خدمات شایسته به ایشان بنابر درخواست شهروندان از ابتدای آذرماه سال جاری در واحد امور مشتریان خدمات نوبت گیری تلفنی از طریق سامانه پاسخگو ۹۶۰۰۶۰۰۰ امکان پذیر شده است.

وی با بیان اینکه در ابتدای اجرای این خدمت جدید ارائه نوبت در سه مرکز بیهقی، چمران و شقایق انجام و در صورت افزایش تقاضا تعداد مراکز نیز اضافه خواهد شد، گفت: البته به این موضوع تاکید می شود امکان نوبت گیری اینترنتی از طریق سامانه تهران من و یا سایت ستاد معاینه فنی خودروهای تهران به قوت خود باقیست و این روش تنها برای مشتریانی که برای مراجعه با وقت قبلی به اینترنت دسترسی ندارند راه اندازی شده است.

وی در خصوص به حداقل رسیدن زمان انتظار شهروندان برای اخذ معاینه فنی توضیح داد: در حال حاضر به مراکز معاینه فنی شهر تهران در حدود ۴ هزار دستگاه خودرو مراجعه می کنند و تقریبا کلیه مراکز فاقد صف انتظار هستند و شهروندان می توانند در کمتر از نیم ساعت نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی ستاد معاینه فنی ضمن اشاره به افزایش مراجعات در ماه پایانی و ابتدایی سال افزود: متاسفانه این باور اشتباه وجود دارد که با جدید شدن سال کلیه خودروهای نو بالای چهار سال مشمول معاینه فنی می گردند و بایستی بلافاصله برای اخذ معاینه فنی اقدام کنند. مطابق با قانون خودروها از زمان تولید به مدت چهار سال از انجام معاینه فنی معاف بوده و شهروندان بایستی حتما به ماه تولید خودروی خود توجه نمایند. بر همین اساس در آذر ماه، خودروهای تولید داخل آذرماه ۱۳۹۷ و ماقبل و وارداتی نوامبر ۲۰۱۸ و ماقبل مشمول معاینه فنی می باشند.

گویا توضیح داد: علاوه بر این موضوع شهروندان می توانند جهت به حداقل رسیدن زمان انتظار و عدم روبه رو شدن با صف های طولانی در مراکز معاینه فنی شهر تهران، لزوما منتظر پایان اعتبار گواهی معاینه فنی خودروی خود نبوده و پیش از ماه های شلوغ، به این مراکز مراجعه کنند و یا حتی می توانند با توجه به لزوم نیاز به کنترل مستمر وضعیت آلایندگی و ایمنی خودرو ،خارج از ضوابط قانونی معاینه فنی دوره ای، بیش از یکبار در سال به مراکز مراجعه کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، بدیهی است در صورت استفاده از زمان های خلوتی مراکز در سال جاری و پیش بینی این راهکار ، مراجعه در سال های آتی نیز به سهولت و بدون معطلی انجام خواهد شد.