۰ نفر

آغاز ایمن سازی ۱۰ ساختمان عمومی بسیار خطرناک تهران

۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۴۸
کد خبر: 678250
آغاز ایمن سازی ۱۰ ساختمان عمومی بسیار خطرناک تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره ایمن سازی ساختمان‌های پرخطر و مراکز آموزشی مثل دانشگاه‌ها، مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری آنلاین، جلال ملکی با بیان اینکه در ۵ ماه گذشته از ۳۳ هزار ساختمان ناایمن بازدید شد که ۱۲۹ مورد آنها وضعیت بسیار پرخطری داشتند، گفت: جلسات با نماینده دادستانی، شهرداران مناطق و مدیران آتش‌نشانی درباره این ساختمان‌ها همچنان ادامه دارد و وضعیت ایمن‌سازی آنها همچنان رصد می‌شود. 

او افزود: تا حالا ۱۰ ساختمان بسیار خطرناک کار ایمن سازی خود را آغاز کرده‌اند و اگرچه سرعت این فرایند پایین است اما به هر حال در این مسیر قرار دارند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با تاکید براینکه حضور دادستانی و دستگاه قضا در ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن نقش بسزایی دارد، افزود: تا پیش از این چون سازمان آتش‌نشانی اهرم قانونی لازم برای برخورد با مالکان و بهره‌برداران نداشت، حل مسئله دشوار بود و تقریبا کسی به فکر ایمن سازی نبود اما حالا چون دادستانی ورود پیدا کرده و نظارت مستقیم دارد، روند ایمن‌سازی ساختمان‌های خطرناک سرعت بهتری گرفته است.

ملکی درباره ایمن‌سازی دانشگاه‌ها و مدارس که تقریبا سه سال تعطیل بودند و بسیاری از آنها دچار استهلاک شده و از این جهت خطرناک هستند، گفت: مراکز آموزشی دولتی و خوابگاه‌های دولتی هر سال از سوی آتش نشانی بازدید می‌شوند و توصیه‌های لازم به آنها داده می‌شود اما چون در دو سال و نیم گذشته تعطیل بودند، بازدید از آنها متوقف شده بود و حتی ممکن است بسیاری از آنها خاموش کننده‌های خود را شارژ نکرده باشند.

او در این باره ادامه داد: ما بازدیدهای خود از این مراکز را از سر گرفته‌ایم اما چون تعداد آنها زیاد است، مسئولان خوابگاه و یا مراکز آموزشی مثل مدرسه و دانشگاه‌هایی که دچار مشکلات خاصی هستند، باید با ما تماس بگیرند تا آنها را در الویت بازدید قرار دهیم چون در صورت خسارت در خوابگاه یا فضای آموزشی، جان تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان به خطر می‌افتد و جبران آن غیر ممکن است.