۰ نفر

اتوبوس های جدید کی وارد تهران می شوند؟

۲۹ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۱
کد خبر: 675385
اتوبوس های جدید کی وارد تهران می شوند؟

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ابراز امیدواری کرد تا پایان سال بیش از هزار دستگاه اتوبوس به حمل و نقل عمومی تهران افزوده شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، بهرام نکاحی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران، اعلام کرد: طبق آنچه دولت و خودروساز قول داده اند می توانیم انتظار داشته باشیم نزدیک به هزار دستگاه اتوبوس تا پایان سال تحویل  شرکت واحد شود.

نکاحی در پاسخ به این سوال که آیا تولیدکنندگان داخلی امکان تولید اتوبوس ۲ کابین دارند یا خیر، گفت: ما در داخل کشور تولید اتوبوس ۲ کابین هم داریم؛ باید بهره بردار به تولید کننده سفارش دهد و بر اساس سفارش محصول، تولید کننده آن را خواهد ساخت.

وی در بازدید از هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری، در مورد این نمایشگاه گفت: نمایشگاه بسیار خوبی است و همین که نمایشگاه حمل و نقل و موضوعات وابسته برگزار شده به این معناست که توجه مسئولان و متولیان به موضوع حمل و نقل جدی‌تر از گذشته است.

وی با اشاره به انقلاب صنعتی و تحولات دنیا افزود: امروز زندگی مردم به صورت مستقیم با موضوع حمل و نقل پیوند خورده و امیدواریم این ظرفیت‌های داخلی بتواند در مسیر بهبود کیفیت زندگی مردم نقش بسزایی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران افزود: حمل و نقل مثلثی است که ۳ ضلع تولید کننده یا تامین کننده سخت افزار، بهره‌بردار و یک ضلع مردم به عنوان ذی‌نفع یا استفاده کننده را دارد.

نکاحی بیان کرد: اگر تولیدکننده نتواند اتوبوس تولید کند، بهره‌بردار قادر به تامین اتوبوس نیست و اگر تولید کند و بهره‌بردار نتواند خرید کند، تولید کننده ضرر می‌کند و در هر دو صورت مردم دچار مشکل می‌شوند.

وی افزود: این اتفاق در دهه گذشته رقم خورده و بسیاری از تولید کننده‌های کشور زمین‌گیر شده‌اند و خط‌های تولید آن‌ها نیز تعطیل شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تهران افزود: امروز باتوجه به وضعیتی که داریم نگاه مناسب به حمل و نقل ایجاد شده و همه به دنبال احیای ظرفیت داخلی هستند.