۰ نفر

طرح شناورسازی ساعت کاری در کاهش ترافیک تهران موثر بود؟

۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۰
کد خبر: 674499
طرح شناورسازی ساعت کاری در کاهش ترافیک تهران موثر بود؟

شهردار تهران طرح شناور سازی ساعت کاری کارمندان را در کاهش ترافیک موثر دانست و گفت: تمدید این طرح برای کاهش ترافیک ضروری است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا زاکانی گفت: یکی از مهمترین مشکلات شهروندان تهرانی موضوع ترافیک است که این میزان همیشه با بازگشایی مدارس ودانشگاه ها در ماه مهر  بیشتر خودش را نشان می دهد.

وی افزود: یکی از اقدامات موثر در کاهش و مدیریت ترافیک پایتخت در آستانه بازگشایی مراکز آموزشی موضوع طرح شناورسازی ساعت ورود کارمندان بین ساعات ۷ تا ۹ صبح بود که این طرح در کاهش بار ترافیک صبحگاهی موثر بوده است.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا موافق تمدید این طرح هستید یا خیر نیز گفت: در ابتدا این طرح تنها در مهرماه اجرایی و عملیاتی شد که به نظر می رسد می توان این طرح را در ماه های آینده نیز تمدید کرد.

وی با بیان اینکه توسعه و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز به زمان دارد، گفت: تلاش داریم ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی و مترو را افزایش دهیم اما در کوتاه مدت برای مدیریت ترافیک پایتخت اجرای همین طرح شناورسازی ساعت کاری کارمندان دولت است.

زاکانی ادامه داد: مدیریت شهری با تمام ظرفیت تلاش دارد ناوگان حمل و نقل عمومی را افزایش دهد و موجب افزایش سفر شهروندان با ناوگان حمل ونقل عمومی بجای استفاده از خودروهای شخصی شود.

افزایش ۲۷ درصدی تعداد اتوبوس‌های فعال در یک سال

وی تاکید کرد: اواخر مهر ۱۴۰۱، تعداد اتوبوس‌های فعال در تهران پس از خرید اتوبوس‌های جدید و بازسازی ناوگان پیشین، به دو هزار و ۷۵۰ دستگاه رسیده که در مقایسه با دو هزار و ۱۶۵ دستگاه تحویل شده از مدیریت پنجم به دوره ششم، حاکی از افزایش ۲۷ درصدی تعداد اتوبوس‌های پایتخت است.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل ایستگاه های خطوط هفت گانه مترو نیز از دیگر اقداماتی است که در حال دنبال شدن است.

 براساس اعلام استانداری تهران طرح شناورسازی ۲ ساعته فعالیت ادارات شهر تهران اجرا شد و به منظور کاهش پیک ترافیکی مهرماه مقرر شد شروع کار ادارات و سازمان‌های شهر تهران از ساعت ۷ تا ۹ صبح به صورت شناور در نظر گرفته شود.

مطابق این مصوبه تغییری در میزان حضور کارمندان در طول روز مطابق ضوابط و مقررات در محل کار ایجاد نخواهد شد و متناسب با ساعت ورود کارمندان به صورت شناور در محل کار، ساعت پایان کار در همان روز به صورت شناور تعیین می شود.  ساعت شروع خدمات رسانی بانک ها نیز ساعت ۷ صبح و زمان حضور کارمندان در بانک ساعت ۶:۳۰ اعلام شد.

همه ساله با بازگشایی مراکز آموزشی حجم ترافیک پایتخت در مهرماه افزایش قابل توجهی داشته و با توجه به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و مترو ضروری است که در این خصوص مدیریتی در زمان رفت و آمد کارکنان دولت و دانش پژوهان انجام شود.