۰ نفر

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اعلام کرد:

یک هشدار مهم درباره مراسم‌ های تولد

۲۶ خرداد ۱۴۰۱، ۹:۴۹
کد خبر: 644895
یک هشدار مهم درباره مراسم‌ های تولد

براساس گفته سخنگوی آتش نشانی، استفاده از گازهای‌اشتعال‌زا برای پُر کردن بادکنک‌،‌ موجب وقوع حوادث تلخ و مرگ شهروندان شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری آنلاین، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و ایمنی خدمات ایمنی در رابطه با حادثه آفرینی بادکنک‌های هلیومی گفت: متأسفانه در برخی از مراسم‌های تولد و جشن اتفاقات تلخی رخ می‌دهد. در حادثه شهریار نیز با توجه به اطلاعات اولیه شاهد بودیم که بادکنک هلیومی در یک جشن تولد موجب انفجار و آتش سوزی شد و 8 نفر جان خود را از دست دادند.

براساس گفته ملکی«این حوادث بسیار دردناک هستند و مردم باید باور کنند که اتفاقات تلخ به همین راحتی رخ می‌دهند. برف شادی و انواع افشانه‌ها که در جشن تولد استفاده می‌شوند، قابلیت اشتعال بالایی دارند. زمانی که افراد برف شادی را بالای سر کیک تولد قرار می‌دهند،‌ شمع روشن می‌تواند موجب آتش‌سوزی می‌شود.»

او با اشاره به این موضوع که متأسفانه بادکنک‌ها را با گازهای اشتعال‌زا پُر می‌کنند،‌گفت: حتی برخی مغازه‌ها، بادکنک‌هایی را با نام بادکنک ایمن به مردم می‌فروشند، غافل از اینکه همان بادکنک‌ها نیز ممکن است با گازهای اشتعال‌زا پر شده باشند.

ملکی تأکید کرد: هر چه محیط کوچک‌تر و بادکنک بزرگتر باشد،‌ آسیب‌های بیشتری به افراد وارد می‌شود. مردم باید مراقب باشند و سراغ گازهای اشتعال زا برای پر کردن بادکنک نروند،‌ حتی اگر به آنها اعلام شود که این گازها ایمن هستند. از مردم خواهش می‌کنم که مراقب باشند تا جشن تولد به عزا تبدیل نشود.