۰ نفر

هشدار به تهرانی ها:

پیش بینی وزش باد شدید در تهران امشب و فردا

۲۵ خرداد ۱۴۰۱، ۱۵:۴۲
کد خبر: 644764
پیش بینی وزش باد شدید در تهران امشب و فردا

اداره کل هواشناسی استان تهران با اعلام وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید و خیزش گرد و خاک در تهران گفت: در این شرایط جوی شکستن درختان فرسوده، سقوط اشیا از ساختمان‌های نیمه‌کاره، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، کاهش کیفیت هوا و شعاع دید دور از انتظار نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران در پنج روز آینده آسمان صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد و در بعضی ساعت‌ها به‌ویژه در ساعات بعداز ظهر و امشب و فردا (۲۵ و ۲۶ خردادماه) همراه با وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید، خیزش گرد و خاک همراه با کاهش دید و کیفیت هوا و در مناطق جنوبی و غربی با احتمال وقوع توفان لحظه‌ای گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۲۶ خرداد ‌ماه) صاف و وزش باد و از بعدازظهر وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه ( ۲۷ خردادماه) صاف با وزش باد و حداقل دمای ۲۴  و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: فردا (۲۶ خردادماه) وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک در نیمه جنوبی و غربی استان تهران پیش‌بینی می‌شود.

هشدار زرد رنگ به تهرانی‌ها

در این شرایط جوی شکستن درختان فرسوده، سقوط اشیا از ساختمان‌های نیمه‌کاره، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، کاهش کیفیت هوا و شعاع دید دور از انتظار نیست بنابراین اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به استحکام سازه‌های موقت، عدم پارک خودرو در کنار سازه‌های موقت و ساختمان‌های نیمه تمام، عدم تردد در فضای باز برای افراد آسیب‌پذیر و احتیاط در تردد به‌خصوص در جاده‌های بیابانی توصیه می‌کند.

 هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.