۰ نفر

ماجرای موش های درختی تهران چه بود؟

۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۴:۴۰
کد خبر: 596715
ماجرای موش های درختی تهران چه بود؟

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر از اجرای طرح ضربتی مقابله با موش در پاییز سال جاری خبر داد و گفت: پس از اجرای این طرح تماس‌های شهروندی با سامانه ۱۸۸۸ درباره موش ۱۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، قدرت‌ الله محمدی با اشاره به فیلم‌ منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی درباره حرکت موش‌های شهری روی درختان، اظهار کرد: این فیلم به سال ۹۸ مربوط می‌شود زمانی که تعداد موش‌ها به دلیل استفاده از سم بی‌کیفیت افزایش یافته و توزیع سم و اقدامات مقابله با موش‌ها کم‌اثر شده بود.

وی ادامه داد: با تحقیقات و آزمایشات انجام شده روی چندین نمونه سم در سال ۱۴۰۰، سم مؤثر خریداری شده است که با وجود کاهش مصرف تا ۶۰ درصد، اثرگذاری بسیار بالایی هم دارد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با اشاره به اجرای طرح ضربتی مقابله با موش در پاییز امسال بیان کرد: از ۲۲ آبان تا ۶ آذرماه طرحی در مناطق ۲۲ گانه برای کاهش جمعیت موش‌های شهری اجرا شد که طی آن ۱۲ درصد از پیام‌های شهروندان به ۱۸۸۸ در خصوص موش کاهش یافت.

وی افزود: در این طرح ضربتی بیش از ۳۸۰۰ کانون وفور موش شناسایی و نزدیک به ۴ هزار منفذ با مصالح مقاوم بهسازی شده است. همچنین بیش از هزار و ۲۰۰ تله چسبی و ۱۹۰ کیلوگرم سم  شیمیایی موثر و سازگار با محیط زیست شهری توزیع شده است.