۰ نفر

مدیرعامل شرکت متروی تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

شهرداری تهران با تامین اجتماعی به توافق رسید/ زنده شدن پول اوراق مشارکت؛ به‌زودی

۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۲۴
کد خبر: 480976
شهرداری تهران با تامین اجتماعی به توافق رسید/ زنده شدن پول اوراق مشارکت؛ به‌زودی

مدیرعامل شرکت متروی تهران از توافق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با سازمان تامین اجتماعی برای حل مشکل آزادسازی 1500میلیارد تومان پول اوراق مشارکت، خبر داد.

 اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ سازمان تامین اجتماعی آزادسازی 1500میلیارد تومان پول اوراق مشارکت را منوط به تسویه بدهی‌های شهرداری به این سازمان کرده است. موضوعی که به گفته رییس سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران یکی از مشکلات نقدشوندگی پول اوراق مشارکت است.

او گفته؛ شهرداری بعضا املاک اداری خود را برای رهن به بانکها معرفی می‌کند که در این زمینه لازم است تا استعلامات بیمه ای از تامین اجتماعی اخذ شود، اما متاسفانه می‌بینیم، استعلامات منوط به تسویه حساب یا تعیین تکلیف حساب‌های قبلی فی مابین شهرداری و بیمه می‌شود، در حالی که در خود ملک مورد استعلام بدهی وجود نداشته و گره زدن حل مشکلات چند ده ساله قبل به این مسئله، اقدام درستی نیست.

حالا علی امام در گفت و گو با اقتصاد آنلاین گفت که؛ طی جلساتی که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با سازمان تامین اجتماعی داشته، این مشکلات برطرف شده و به زودی پول اوراق مشارکت آزادسازی خواهد شد.

مدیرعامل متروی تهران همچنین در واکنش به حوادث اخیر مترو نیز گفت: هرچند جنس دو اتفاق با یکدیگر متفاوت است اما در هرصورت باید از سوی پیمانکاران اقدامات پیشگیرانه صورت گیرد تا شاهد وقوع مجدد آن‌ها نباشیم.

او ادامه داد: چون بروز حوادث در احداث پروژه اجتناب‌ناپذیر است دلیل نمی‌شود به مسئله HSEو ایمنی و سلامت محیط کار بی‌توجهی کنیم.

امام گفت که؛ طی جلسات متعددد با پیمانکاران که طی روزهای اخیر برگزار شد به ضرورت رعایت ایمنی تاکید کردیم.

مدیرعامل متروی تهران همچنین از افتتاح ایستگاه متروی برج میلاد طی هفته آینده خبر داد.