۰ نفر

زهرا نژادبهرام:

آب و برق ساختمان‌های ناایمن قطع می‌شود

۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۱
کد خبر: 451096
آب و برق ساختمان‌های ناایمن قطع می‌شود

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: شهرداری پس از اخطار به مالکان ساختمان های‌ ناایمن باید با نصب پلاکارد ناایمن بودن ساختمان را اطلاع‌رسانی کند و درصورت بی‌توجهی مالک در گام بعدی آب، گاز و برق با حکم قضایی قطع شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره پایش ایمنی ساختمان‌های شهر تهران در برابر خطر آتش‌سوزی گفت: در ‌ دی و بهمن سال گذشته مصوبات مهمی در این راستا در شورای شهر تهران تصویب شد و اقدامات مؤثری پس از تصویب مصوبه‌ها توسط سازمان آتش‌نشانی انجام گرفته است.

وی افزود: بر اساس مصوبه‌های موجود در شورای شهر سازمان آتش‌نشانی موظف به صدور اخطار و دستورالعمل ایمنی بهره‌برداری موقت و دائم متناسب با شرایط ساختمان به منظور حداکثر شرایط ایمنی قابل اجرا بر اساس مباحث مقررات ملی ساختمان و استانداردهای مرجع برای ساختمان‌های ناایمن است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: آتش‌نشانی می‌تواند به مالکان و ذی‌نفعان ساختمان‌های ناایمن مهلت حداکثر 6 ماه بدهد تا دستورالعمل‌های ایمنی و تمهیدات اصلاحی به منظور رفع خطر صورت گیرد.

نژادبهرام گفت:‌همچنین شهرداران مناطق 22‌گانه مکلف به صدور اخطار برای الزام مالکان به رفع خطر و ایمن‌سازی ساختمان هستند و پس از اتمام مدت اخطار در صورت همکاری نکردن مالک شهرداری‌های مناطق 22‌گانه می‌توانند از همه ظرفیت‌های قانونی خود و ظرفیت‌های قوه قضائیه و نیروی انتظامی بهره‌مند شوند.

وی گفت:‌بهره‌مندی از ظرفیت‌های قانونی به صورتی است که شهرداری می‌تواند ابتدا با نصب پلاکارت خطر شهروندان را از ناایمن بودن ساختمان مطلع کند و پس از آن ارائه خدماتی مانند آب، گاز و برق به ساختمان با حکم قضایی قطع و در آخرین گام نسبت به پلمب ساختمان اقدام شود.

این عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: برای من جای سوال دارد که در ارتباط با کلینیک سینا مهر چرا اخطارهایی که سازمان آتش‌نشانی به مالکان ساختمان داده پیگیری نشده است و باید این مسأله اکنون مورد بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: شهرداری باید اسامی ساختمان‌های ناایمن را منتشر کند تا شاهد کاهش بی‌توجهی به اخطارها باشیم.