۰ نفر

اقبال تهرانی‌ها به انجام معاینه فنی

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۴۰
کد خبر: 436093
اقبال تهرانی‌ها به انجام معاینه فنی

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران از رشد ۵۰۰ درصدی مراجعه به مراکز معاینه فنی تهران در اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، «حسین مقدم» مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران درباره شلوغی مراکز معاینه فنی در روزهای اخیر گفت: ازدحام در مراکز معاینه فنی موضوع غریبی نیست، چرا که همه ساله در حدود ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو مشمول معاینه فنی می‌شوند. در فروردین سال گذشته در حدود ۱۳۰ هزار مراجعه کننده داشتیم که به این تعداد در سال جدید حدود ۳۰۰ هزار دستگاه اضافه شده و در مجموع ۴۰۰ هزار تقاضا را شامل می‌شود. 

او ادامه داد: پس از شیوع کرونا پلیس تصمیم گرفت تا ۱۵ اردیبهشت اعمال قانون انجام نشود که در پی آن حدود ۳۰۰ هزار خودرو در حساس‌ترین زمان که پیک مراجعات است نیز به این جمعیت اضافه شد و طبیعی است که در این شرایط نمی‌توان معاینه فنی حدود۴۰۰ هزار دستگاه را در یک بازه ۱۰ روزه انجام داد و مردم باید صبوری کنند و ما نیز تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

مقدم با بیان اینکه مراجعه به مراکز معاینه فنی نسبت به فروردین بیش از ۵۰۰ درصد رشد داشته است، گفت: مراجعه به مراکز نسبت به ماه گذشته ۵ برابر شده است و تنها در روز پنجشنبه ۸ هزار و ۱۷۱ دستگاه به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه کردند، در حالی که در فررودین ماه آمار مراجعات به ۱۵۰۰ دستگاه رسیده بود. 

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با بیان اینکه با افزایش ساعت کار و نیروی انسانی،‌ بالا بردن ظرفیت خطوط و نوبت‌دهی آنلاین ظرفیت پذیرش افزایش یافته است، اظهار داشت: اما باید توجه کرد،‌ حتی اگر این ظرفیت به ۱۰ هزار دستگاه نیز برسد، حداقل ۴۰۰ هزار خودرو در تقاضای انجام معاینه فنی هستند که باید به تدریج انجام شود. 

او با اشاره به اجرای نوبت‌دهی آنلاین در همه مراکز معاینه فنی اظهار داشت: در تمامی مراکز یک ظرفیت نوبت دهی آنلاین درنظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه ظرفیت نوبت‌دهی آنلاین در مناطق شمالی و مرکزی پایتخت نسبت به مناطق جنوبی سریعتر پر می‌شود به اختصاص ظرفیت کامل چند مرکز به نوبت‌دهی آنلاین در ساعاتی مشخص اشاره کرد و گفت: در مناطق شمالی ظرفیت آنلاین با سرعت بیشتری پر می‌شود و مراکز جنوبی خالی می‌ماند و به همین دلیل در سه مرکز دماند،‌ چمران و شقایق در ساعت ۱۷ تا۱۸ نوبت دهی تماما آنلاین انجام می‌شود تا مردم بتوانند از ظرفیت کامل یک مرکز برای نوبت‌دهی آنلاین استفاده کنند. 

مقدم درخصوص استقبال از نوبت‌دهی آنلاین در این سه مرکز گفت: در ساعتی که برای این اقدام درنظر گرفتیم، میزان مراجعه ۱۰ درصد بوده است که اکنون به ۱۷ درصد رسیده است.  

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران افزود: نمی‌توان این تقاضای انباشته را طی مدت کوتاهی پاسخ داد، چرا که ظرفیت مراکز میزان مشخصی است و با ازدحام خودروها‌، این ظرفیت افزایش نخواهد یافت. این روزها شاهد افزایش طول صف‌ خودروها در مراکز معاینه فنی هستیم و شهروندان باید خلوت‌ترین مرکز را برای انجام معاینه فنی انتخاب کنند و یا با نوبت‌دهی آنلاین مراجعه کنند. 

او از شهروندان درخواست کرد که به مراکز پرتراکم مراجعه نکنند و از نوبت‌دهی آنلاین برای حضور در مراکز معاینه فنی استفاده کنند، گفت: با دریافت نوبت آنلاین این میزان از ترافیک را در برخی مراکز به ویژه مرکز بیهقی شاهد نخواهیم بود. به شهروندان اعلام می‌کنیم که در مراکز پرتراکم به ویژه بیهقی که یکی از شناخته‌شده‌ترین مراکز است مراجعه نکنند و از ظرفیت ۵۶ خط معاینه فنی در سراسر شهر تهران استفاه کنند. 

مقدم تاکید کرد که شهروندان قبل از مراجعه از وضعیت مراکز از طریق سایت ستاد معاینه فنی اطلاعات را لحظه به لحظه کسب کنند و سپس برای حضور در مرکزی که خلوت‌تر است، اقدام کنند و گفت: در بسیاری از مراکز برای برخی ساعات هیچ ثبت‌نامی انجام نشده، در حالی که در همان ساعت برخی از مراکز با حداکثر ظرفیت روبرو هستند،‌ در نتیجه بررسی وضعیت مراکز معاینه فنی از طریق سایت این مرکز قبل از حضور بهترین اقدام است تا شهروندان مجبور به حضور در صف‌های طولانی نشوند. 

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران همچنین از شهروندان تقاضا کرد به صورت تدریجی به مراکز خلوت تر مراجعه کرده تا در یک بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ روزه بتوانیم این حجم انباشته و تقاضا را کاهش دهیم.