۰ نفر

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین:

فوت سه راننده تاکسی بر اثر ابتلا به کرونا/ آغاز اعمال 11درصدی افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها

۱۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۳۰
کد خبر: 428639
فوت سه راننده تاکسی بر اثر ابتلا به کرونا/ آغاز اعمال 11درصدی افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها

نرخ کرایه تاکسی از امروز به مرور 11درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

اقتصادآنلاین- فائزه مومنی ؛ علیرضا قنادان در پاسخ به پرسشی مبنی بر زمان اعمال افزایش 11درصدی نرخ کرایه تاکسی‌ها در اثر افزایش نرخ بنزین به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: با توجه به اینکه از مهلت مخالفت فرمانداری با این مصوبه گذشته ما آن را تلقی به تایید کرده و 11درصد افزایش را اعمال کردیم.

او ادامه داد: براین اساس برچسب‌ها آماده و دراختیار مناطق قرار گرفته و به تدریج افزایش 11درصدی اعمال خواهد شد.

او همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به در معرض بودن رانندگان تاکسی به ابتلای کرونا باید مراقبت‌های بیشتری از این قشر صورت گیرد، تاکید کرد: به تاکسیرانان اعلام کردیم که برای توزیع مواد ضدعفونی کننده داخل تاکسی هیچ محدودیتی نداریم و اگر به هر میزان نیاز داشته باشند می‌توانند به دفاتر تاکسیرانی مناطق مراجعه کرده و دریافت کنند.

قنادان اضافه کرد: ما حتما روند توزیع پک‌های بهداشتی میان تاکسیرانان را ادامه خواهیم داد و پیگیریم اما در زمینه تهیه ماسک کادر درمانی هم با مشکل مواجه است. البته در جلسات با استانداری تاکید کردیم که بعد از کادر درمان کشور، کادر حمل و نقل عمومی بیشتر در معرض خطر هستند و باید به آن‌ها رسیدگی شود.

او تاکید کرد: البته باید بگویم که میزان مورد نیاز مواد ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش برای تاکسیرانان بسیار زیاد است و عدد بزرگی از این مواد و اقلام صرف استفاده تنها سه روز تاکسیرانان می‌شود.

مدیرعامل تاکسیرانی گفت: این موضوع از این جهت اهمیت دارد که راننده تاکسی با تعداد زیادی در ارتباط است و سلامت خود و خانواده‌اش در خطر است و در عین حال ارتباطش با افراد زیاد سبب انتقال ویروس هم می‌شود. در نتیجه اطمینان می‌دهیم که پیگیر توزیع پک‌های بهداشتی بین تاکسیرانان هستیم.

او همچنین با اعلام خبر فوت 3تن از تاکسیرانان براثر کرونا گفت: هنوز درباره تعداد مبتلایان آمار دقیقی نداریم و به مرور و در روزهای آینده به آن دست پیدا خواهیم کرد اما فوت 3 نفر از رانندگان تاکسیرانی تهران براثر ابتلا به کرونا تایید شده است و از خانواده‌های این افراد نیز اقدامات حمایتی صورت خواهد گرفت.