۰ نفر

بازگشت مصوبه نرخ کرایه حمل و نقل عمومی پایتخت به شورا

۱۳ فروردین ۱۳۹۹، ۱۵:۴۷
کد خبر: 428140
بازگشت مصوبه نرخ کرایه حمل و نقل عمومی  پایتخت به شورا

معاون فنی و عمران فرماندار تهران گفت: مصوبه افزایش نرخ بلیت و کرایه وسایل حمل و نقل عمومی تهران در سال ۹۹ به شورا برگشت داده شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، غلامحسین آرام با اشاره به آخرین وضعیت مصوبه نرخ بلیت و کرایه های وسایل حمل و نقل عمومی شهر تهران در سال ۹۹ گفت: نرخ کرایه ها بخشی از مصوبه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران است بنابراین آن را به شورا برگرداندیم تا در سال جدید مجدداً بررسی و طی لایحه ای جداگانه بررسی و سپس به فرمانداری ارائه شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش ۱۱ درصدی نرخ کرایه ها که در روزهای پایانی سال به تصویب رسید مورد تایید فرمانداری قرار گرفت یا خیر گفت: این افزایش به دلیل آنکه بخشنامه وزارت کشور بود و با توجه به افزایش نرخ سوخت در سال گذشته بلامانع بود و با آن موافقت شد اما در سال گذشته اجرایی نشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش نرخ کرایه ها با توجه به نرخ پایه جدید خواهد بود، گفت: با تصویب افزایش ۱۱ درصدی موافقت شده و احتمالاً این موضوع در تعیین نرخ ها مدنظر قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، تا زمان تصمیم گیری برای نرخ های جدید حمل و نقل عمومی نرخ های گذشته ملاک عمل خواهد بود.

به گزارش مهر ۲۰ اسفند ماه شورای شهر تهران افزایش ۱۱ درصدی را به دلیل افزایش قیمت سوخت از پایه هزار تومان به پایه ۱,۵۰۰ تومان به تصویب رساند.

اعضای شورای شهر نیز در قالب تبصره های بودجه با افزایش نرخ کرایه های تاکسی و اتوبوس تا سقف ۲۵ درصد نسبت به نرخ های پایه مصوب سال ۹۸ موافقت کردند.

نرخ کرایه تک سفره مترو از ۱,۲۰۰ تومان در سال ۹۸ به ۱,۵۰۰ تومان در سال ۹۹ افزایش یافت، نرخ کرایه مترو حومه تهران نیز از ۱,۵۰۰ تومان به ۱,۷۰۰ تومان رسید، همچنین کرایه تک سفره مترو هشتگرد ۵ هزار تومان و فرودگاه امام خمینی ۹ هزار تومان تعیین شد.