۰ نفر

کاهش 40 درصدی متوفیان تهرانی در روز جمعه

۱۰ فروردین ۱۳۹۹، ۲۰:۵۰
کد خبر: 427680
کاهش 40 درصدی متوفیان تهرانی در روز جمعه

شهردار تهران گفت: براساس آمار موجود در روز جمعه(هشتم فروردین) با کاهش 40 درصدی آمار متوفیان شهر تهران مواجه بوده ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین، روز گذشته جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا در حضور رئیس جمهور و همه اعضای این ستاد برگزار شد.

در بخشی از این جلسه پیروز حناچی شهردار تهران آماری درخصوص تعداد متوفیان و همچنین استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی خطاب به اعضای ستاد و رئیس جمهور ارائه داد.

پیروز حناچی گفت: آمارها نشان می‌دهد در بهشت زهرا در 24 ساعت منتهی به شب گذشته(پایان روز جمعه) تعداد متوفیان در نقطه پایانی که همان بهشت زهرا بوده است به میزان 40 درصد کاهش داشته است.

وی ادامه می‌دهد: ما در هفته گذشته رکورد 119 نفر فوت شده در روز را داشتیم اما دیروز(روز جمعه 8 فروردین) این عدد به 68 نفر رسیده است.

شهردار تهران با اشاره به این مطلب که پرس و جوی ما نشان می‌دهد که در کرج، بابل، قم و مشهد هم همین کاهش متوفیان را شاهدیم اظهار امیدواری می‌کند که این کاهش متوفیان ادامه پیدا کند.

حناچی همچنین از آغاز طرح رصد خودروهایی که در شهر تهران تردد می‌کنند خبر داد و گفت: از دیروز طرحی را آغاز کردیم که دوربین های کنترل ترافیک فعال شده اند و پیامکی به رانندگان ارسال می‌کنند و از رانندگان می‌خواهند که از تردد غیرضروری خودداری کنند.

سفرهای مترو و اتوبوسرانی در روز گذشته (روز جمعه ) مجموعا به 80 هزار سفر رسیده است در حالی که در روز پنجشنبه این عدد 186 هزار سفر بوده است.