۰ نفر

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران:

تصمیم گیرنده تعطیلی حمل و نقل عمومی ستاد کرونا است

۲۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۵۰
کد خبر: 424845
تصمیم گیرنده تعطیلی حمل و نقل عمومی ستاد کرونا است

یوسف حجت گفت: تصمیم گیری در مورد تعطیلی حمل و نقل عمومی تهران در اختیار تصمیم ستاد مبارزه با کرونا است اما تجربه جهانی (به جز شهر ووهان) نشان می‌دهد که هیچگاه حمل و نقل عمومی تعطیل نمی‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره احتمال تعطیلی حمل و نقل عمومی پایتخت عنوان کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اجرا کننده است و نمی‌تواند در این‌باره تصمیمی اتخاذ کند. ما پیشنهادی در این‌باره ارائه نکردیم. فقط از ستاد مبارزه با کرونا پرسیدیم که آیا تعطیلی حمل و نقل و عمومی را در دستور کار قرار دهیم؟

وی افزود: تصمیم گیری در مورد تعطیلی حمل و نقل عمومی تهران در اختیار تصمیم ستاد مبارزه با کرونا است.

حجت با بیان اینکه تجربه جهانی (به جز شهر ووهان) نشان می‌دهد که هیچ گاه حمل و نقل عمومی تعطیل نمی‌شود، گفت: شهر ووهان به علت قرنطینگی، فعالیت مترو و اتوبوس‌ها را تعطیل کرد. شرایط متروی تهران با شهرهای دیگر تفاوت دارد چرا که در شهرهای دیگر مترو به عنوان مد اصلی حمل و نقل به شمار نمی‌رود. در تهران بسیاری از افراد رفت‌وآمد خود را وابسته به مترو می‌دانند.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که مسافران مترو چند درصد کاهش یافته است؟ گفت: متروی تهران کاهش ۷۰ درصدی مسافر را هم رد کرده است. از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر به یک میلیون و ۵۱۰ هزار مسافر در روز چهارشنبه رسیده‌ایم.