۰ نفر

رییس ستاد مبارزه با کرونا شهرداری تهران در پاسخ به پرسش اقتصاد آنلاین؛

ضد عفونی کردن معابر تاثیر حداقلی دارد/ ممکن است شهرداری رأسا در خصوص توقف فعالیت مترو تصمیم گیری کند

۲۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۲۲
کد خبر: 424542
ضد عفونی کردن معابر تاثیر حداقلی دارد/ ممکن است شهرداری رأسا در خصوص توقف فعالیت مترو تصمیم گیری کند

مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: در خصوص محدود کردن ترددهای مترو و اتوبوس باید استانداری تصمیم گیری کند اما ممکن است به نقطه ای برسیم که شهرداری رأسا در خصوص محدودیت و توقف مترو تصمیم گیری کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، رضا کرمی در سومین نشست خبری مجازی شهرداری تهران بام وضوع اقدامات مدیریت شهری در حوزه پیشگیری از ویروس کرونا گفت: ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرداری پس از آغاز فعالیت های خود در 5 کمیته اقدام به فعالیت کرد و پس از تشکیل این کمیته ها، فعالیت های شهرداری عمیق تر و موثرتر شد.

وی افزود: شهرداری برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا حداقل به مدت 3 ماه  برنامه ریزی کرده و نقش مدیریت شهری نقش پشتیبانی و لجستیک وزارت بهداشت است. در همین راستا 8 پایگاه بحران توسط وزارت بهداشت برای بیماران در زمان نقاهت تجهیز شده اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت بحران در این مدت تلاش شد اقلامی که مورد نیاز مدیریت شهری است و دچار کمبود هستیم تهیه شود و اقدامات لازم برای تامین اقلام مورد نیاز برای شرکت شهروند و میادین میوه و تره بار به مدت سه ماه انجام شده تا مردم نگرانی بابت کمبودهای اقلام مورد نیاز خود نداشته باشند. همچنین از این هفته بحث فروش آنلاین شهروند و میادین میوه و تره بار در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به پرسشی درخصوص 8 سوله بحرانی که از سوی شهرداری تجهیز شده است گفت: این سوله ها از سوی وزارت بهداشت درخواست تجهیزشان به شهرداری داده شده و ما مکان های دیگری نیز پیشنهاد کردیم اما سوله هایی که انتخاب شدند فاصله زیادی با مناطق مسکونی دارند و فضای باز هستند و خطری برای آن محدوده ها ایجاد نمی کنند. بنابراین مردم نگرانی در این رابطه نداشته باشند.

کرمی اضافه کرد: به نظر نمی آید سوله های بحران برای اختصاص به بیماران کرونایی اضافه شوند زیرا در حال حاضر نیروهای نظامی نیز اضافه شده و ظرفیت های افزایش پیدا کرده است. همچنین شهرداری مکان های مناسب دیگری نیز که بسیار دورتر و مناسبت تر از سوله های بحران هستند برای این کار پیشنهاد کرده است. بنابراین به نظر نمی آید افزایشی در این حوزه داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص محدودیت ترددها در شهر و احتمال توقف فعالیت مترو و اتوبوس گفت: در جلسه ای که با قرارگاه ثارالله برگزار شد موضوع محدود کردن ترددها مطرح شد. هنوز به آن مرحله نرسیده ایم و در این خصوص باید استانداری تصمیم و اعلام عمومی کند اما اگر به مرحله ای برسیم که نیاز به تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس باشد و همچنان استانداری تصمیم گیری نکند شهرداری رأسا این تصمیم را خواهد گرفت. اما در حال حاضر چنین تصمیمی اتخاذ نشده است. متوقف کردن خدمات مترو می تواند در مقطعی کارکرد مثبت داشته باشد و اما در حال حاضر چنین تصمیمی گرفته نشده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادآنلاین دیگری در خصوص اینکه چرا ضدعفونی کردن معابر عمومی پایتخت شباهتی به ضد عفونی کردن معابر سایر کشورها ندارد و بیشتر به نظر می آید این اقدامات شواف باشد، گفت: ممکن است ضد عفونی کردن معابر عمومی تاثیر حداقلی داشته باشد اما در فضاهای سربسته مانند مترو، اتوبوس و تاکسی ها اقدام موثری است. اما در معابر عمومی نیز بی تاثیر نیست و تاثیر حداقلی خود را دارد. همچنین پشتوانه روحی و روانی خوبی نیز برای شهروندان است.

کرمی در خصوص اینکه برخی از نهادهای مردمی به طور خودجوش معابر را ضد عفونی می کنند و ممکن است تداخلی ایجاد شود آیا این گروهها با شهرداری هماهنگ شده اند، گفت: چنین هماهنگی با مدیریت شهری نشده احتمالا این گروهها با وزارت بهداشت هماهنگی های لازم را انجام داده اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت بحران در پاسخ به این پرسش که جدولی از محلات پرخطر تهران در برابر کرونا مانند سعادت آباد منتشر شده است آیا این موضوع را تایید می کنید، اظهار داشت: احتمالا این نتایج از تست نرم افزار وزارت بهداشت که مدتی پیش منتشر شد استخراج شده است و این نشان می دهد مردم آن مناطق مانند سعادت آباد بیشتر در این سامانه اطلاعات خود را وارد کرده اند و اگر سایر مناطق نیز اطلاعات خود را وارد کنند شاید نتایج دیگری حاصل شود.

وی در خصوص اینکه آیا معابر درجه 2 نیز ضدعفونی می شوند، گفت: ضد عفونی کردن معابر با خودروهای آتش نشانی است و معمولا حرکت این خودروها در این معابر دشوار است. اگر منطقه ای رأسا اقدام به این کار کند مورد حمایت و تشویق قرار می گیرند.

مدیرعامل سازمان مدیریت بحران در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص کمک هزینه کرونا به اتوبوسرانی و تاکسیرانی و مترو گفت: اقلام ضد عفونی از سوی شهرداری در اختیار سازمانهای زیرمجموعه قرار می گیرد اما کمک هزینه ای تاکنون از سوی شهرداری پیش بینی نشده و من از آن اطلاعی ندارم.

کرمی در خصوص فروش اینترنتی میادین میوه و تره بار نیز توزیع داد: از فردا (یکشنبه) فروش اینترنتی میادین میوه و تره بار آغاز می‌شود و فروش اینترنتی شرکت شهروند که روزانه با ظرفیت 13 درخواست انجام می شد از فردا 4 برابر و گفته شده تا پایان هفته به 7 برابر خواهد رسید.