۰ نفر

درتذکرات اعضای شورای شهر به شهردار تهران مطرح شد؛

انفعال شهرداری دربرابر انتشار بوی نامطبوع و آلودگی هوا /انتقاد تند نسبت به تقدیر شهرداری از خودش در جایزه خشت طلایی!

۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۶
کد خبر: 402507
انفعال شهرداری دربرابر انتشار بوی نامطبوع و آلودگی هوا /انتقاد تند نسبت به تقدیر شهرداری از خودش در جایزه خشت طلایی!

عضو شورای شهر تهران گفت: درشرایطی که مردم از آلودگی هوا و انتشار بوی نامطبوع در تهران رنج می‌برند شهرداری تهران در جایزه خشت طلایی به خودش جایزه داده و از خودش تقدیر شده است.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛در ابتدای جلسه امروز شورای شهر تهران،محسن هاشمی با اشاره به انتشار بوی نامطبوع در تهران به همراه آلودگی هوا و در عین حال ازدحام شدید در برخی ایستگاهها و قطارهای مترو از منفعل بودن مسوولان و انجام ندادن هیچ اقدام خاصی انتقاد کرد.

او گفت که؛ تاکنون با وجود همه شعارها و وعده هایی که در دهه های گذشته داده شده، مساله پسماند تهران بدون تفکیک و بصورتی غیربهداشتی جمع آوری و در کهریزک دفن می شود و معضل آلودگی هوا، روان آبها، آسیبهای اجتماعی ناشی از زباله گردی و مسایل دیگری را ایجاد می کند!

همچنین در ادامه الهام فخاری،دیگر عضو شورای شهر تهران گفت:درشرایطی که مردم از آلودگی هوا و انتشار بوی نامطبوع در تهران رنج می‌برند شهرداری تهران در جایزه خشت طلایی به خودش جایزه داده و از خودش تقدیر شده است.

آروین دیگر عضو شورای شهر نیز با اشاره به معلق  شدن فعالیت دوچرخه‌های بیدود گفت: یک ماه است که دوچرخه‌های نارنجی‌رنگ «بی‌دود» از سطح شهر جمع‌آوری شده‌اند، اما هیچ‌گونه پاسخگویی به مردم درباره بازگرداندن وجوهی که در قالب ودیعه و شارژ از مردم دریافت شده است، نه از سوی شهرداری تهران و نه از سوی شرکت متولی وجود ندارد.

به گفته آروین اپلیکیشن بیدود در زمان عضویت به افراد اعلام کرده بود که در صورت درخواست، حداکثر تا ۲۰ روز وجه اخذشده را به آنها بازمی‌گرداند.

همچنین در ادامه فخاری این تذکر را مطرح کرد که با توجه به نقش نظارتی شورا آیا شهرداری اجازه دارد به یکی از اعضای شورا به دلیل اقداماتش در حوزه شفافیت هدیه بدهد یا نه!

در ادامه حجت نظری در تذکر پیش از دستور خود اعلام کرد که سه مجموعه ورزشی «خوش»، «متوسلیان» و «ایثارگران» از طرق غیر تشریفات قانونی توسط شهرداری  در حال واگذاری است.

احمد مسجد دیگر عضو شورای شهر هم از جای خالی گزارش شورایاران در صحن شورا انتقاد کرد که در ادامه شورایار محله وصال گزارشی از وضعیت این محله قرائت کرد.

زهرا صدراعظم نوری،دیگرعضو شورا نیز گفت که بنا بود عوارض قطع اشجار بر مبنای ارزش اکولوژیک محاسبه و از سوی مرکز مطالعات لایحه اصلاح عوارض قطع اشجار در چارچوب قانون حفظ وگسترش فضای سبز ارسال شود اما بعد از گذشت شش ماه و پیگیری‌های متعدد هنوز این اتفاق نیفتاده است.