۰ نفر

اصل غافلگیری در سطح استان تهران برای مقابله با بارش‌ها پذیرفته نیست

۲۵ آذر ۱۳۹۸، ۲۲:۰۴
کد خبر: 402403
اصل غافلگیری در سطح استان تهران برای مقابله با بارش‌ها پذیرفته نیست

معاون عمرانی استاندار تهران با تاکید بر لزوم آمادگی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای بارش‌های پیشرو گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق تجهیزات لازم برای مقابله با بارش‌ها در سطح استان مهیا شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد تقی زاده در جلسه شورای مدیران حوزه معاونت عمرانی استانداری تهران گفت: با توجه به این که  فصل زمستان و بارش برف و باران در پیش است تمامی مدیران در سطح استان در حوزه‌های روستایی و شهری به ویژه شهرداران، دهیاران و فرمانداران باید نسبت به لایروبی کانال‌ها و پاکسازی مسیر آب‌های سطحی اقدام کنند.

وی افزود: در درون شهرها شهرداری‌ها مکلفاند تجهیزات لازم را برای مقابله با بارندگی‌های پیشرو فراهم کنند و نواقص موجود را رفع کنند در حوزه روستایی نیز دهیاران مکلف‌اند که تجهیزات مورد نیاز خود را هر چه سریعتر کامل کنند تا هنگام بارندگی مشکلی در راه‌های مواصلاتی ایجاد نشود. باید شارژ مخازن شن و نمک به ویژه در راه‌های مواصلاتی اصلی استان انجام شود.

وی تاکید کرد: دیگر اصل غافلگیری در سطح استان تهران برای مقابله با بارش‌ها پذیرفته نیست؛ امروز هواشناسی می‌تواند از چند روز قبل پیش بینی بارش‌ها را انجام دهند لذا شهرداران و دهیاران تجهیزات لازم را از پیش آمده کنند و از همه ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات بهره بگیرند.

معاون عمرانی استانداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع نظارت بر دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حوزه آلایندگی تجهیزاتشان اشاره کرد و افزود: بعضا در شهرداری‌ها برخی تجهیزات و کارگاه‌ها از آلایندگی بالایی برخوردارند ابتدا باید از همین دستگاه‌ها برای کاهش آلودگی هوا اقدامات انجام شود که این امر مستلزم نظارت حوزه عمرانی استانداری به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان تهران است.

وی افزود: در حال حاضر در حوزه ساماندهی پسماند نیز مشکلات بسیاری وجود دارد لذا باید تمام فرآیند جمع آوری، انتقال، تفکیک از مبدا و دفن پسماند به صورت یک فرآیند دیده شود و در هر دو حوزه روستایی وشهری برنامه مدون برای دفع پسماندها وجود داشته باشند.

وی ادامه داد: بعضا مواردی مشاهده می‌شود که در زمین‌های اطراف برخی شهرستان‌ها انباشت زباله‌ها وجود دارد که مشکلات بسیاری را برای استان ایجاد کرده است. علیرغم این که ما موضوع ایجاد سایت ویژه‌ای برای پسماندها را در فشافویه دنبال می کنیم اما شهرستان‌ها نیز با باید با روش علمی و صحیح در حال حاضر پسماندهای خود را سازمان دهی کنند.

تقی زاده با تاکید بر لزوم توجه به موضوع فرهنگ سازی در حوزه پسماند گفت: آموزش شهروندان در حوزه پسماند از اهمیت بسزایی برخوردار است و کمک می‌کند در ساماندهی پسماند شهروندان به عنوان ذی‌نفعان اصلی شهر و روستا نقش موثری داشته باشند.

وی ادامه داد: در حوزه ساخت و سازهای روستایی نیز توجه مدیران باید به صورت دقیق به اجرای قوانین و ضوابط جلب شود. امروز در برخی نقاط استان وضعیت خارج از ضوابط در حوزه ساخت و سازها بسیار مشهود وجود دارد که باید توسط فرمانداری‌ها و دهیاران کنترل و نظارت دقیقی اعمال شود. نباید تخلف ساختمانی به عنوان منبع درآمدی محسوب شود.