۰ نفر

آبمیوه طبیعی و نکتار میوه چه فرقی با هم دارند؟

۵ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۱۶
کد خبر: 386770
آبمیوه طبیعی و نکتار میوه چه فرقی با هم دارند؟

اگر از هر کس بپرسید که تفاوت میان آبمیوه و نکتار میوه چیست احتمالا با پاسخ مشخصی روبرو نخواهید شد. واقعیت این است که تفاوتهایی میان آبمیوه‌ی طبیعی و نکتار میوه وجود دارد که در این متن به آن می‌پردازیم.

به گزارش اقتصادآنلاین، همه می‌دانیم که آبمیوه، عصاره‌ی تازه‌ی میوه است که از پالپ‌های میوه‌جات گرفته می‌شود و انتظار داریم بطری آبمیوه‌ای که از سوپرمارکت می‌خریم هم همان کیفیت را داشته باشد. اما با کمی دانش گیاه‌شناسی می‌توان فهمید که نکتار در واقع آن شهد شیرین است که از گل‌ها ترشح می‌شود که باعث جذب و جلب توجه حشرات گرده افشان می‌شوند. اما در صنعت نوشیدنی، نکتار در واقع نوعی از نوشیدنی‌ بدون الکل و گاز است که از آب میوه ساخته شده است. تفاوتی که نکتار با دیگر آبمیوه‌ها دارد این است که نکتار 100٪ آبمیوه نیست و حاوی ترکیبات دیگری از جمله آب،‌ شیرین‌کننده‌ها و مواد نگهدارنده است. در صنعت آبمیوه‌سازی استاندارد مشخصی وجود ندارد و ممکن است درصد نکتار میوه از 0 تا 100 متغیر باشد. آبمیوه از سوی دیگر نوشیدنی طبیعی است که با له کردن پالپ میوه‌ی طبیعی بدست می‌آید. آبمیوه‌ی طبیعی هیچ گونه طعم دهنده و مواد افزودنی ندارد.

نکته حایز اهمیت در صنعت آبمیوه‌سازی گرفتن آبِ میوه‌ی تازه از پالپِ میوه و انجام فرآوری بر روی آن جهت فاسد و خراب نشدن و گرفتن آب باقی مانده و تبدیل آن به کنسانتره طی فرآیندی دیگر است. نکتار میوه، آبمیوه‌ای است که حاوی میزان کمتری آبمیوه‌ی طبیعی است. وقتی دو آبمیوه یا بیشتر با هم ترکیب شوند، نوشیدنی بدست آمده را میکس نکتار می‌نامند.

حالا که این اطلاعات را دارید، حتما ترکیبات موجود بر روی برچسب آبمیوه‌ها را هنگام خرید  دقت نگاه کنید.

بطور خلاصه:

*نوشیدنی‌های میوه‌ای موجود در بازار همه شبیه هم هستند و بیشتر افراد تفاوت میان آبمیوه‌ی طبیعی و نکتار میوه را به راحتی متوجه نمی‌شوند.

*آبمیوه‌ی طبیعی، 100 ٪‌ طبیعی است در حالیکه نکتار میوه حاوی درصد کمتری آبمیوه‌ی طبیعی است و ترکیباتی همچون قند افزودنی و نگهدارنده نیز دارد.