۰ نفر

رئیس شورای شهر تهران؛

امکان راه‌اندازی پایانه شرق وجود دارد/ جلسه با جهانگیری در خصوص طرح توسعه دانشگاه تهران

۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۰
کد خبر: 384601
امکان راه‌اندازی پایانه شرق وجود دارد/ جلسه با جهانگیری در خصوص طرح توسعه دانشگاه تهران

رئیس شورای شهر تهران گفت: امکان راه اندازی پایانه شرق با اقدامات اندکی وجود دارد و می توان پس از راه اندازی آن را تکمیل کرد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ محسن هاشمی در حاشیه جلسه علنی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد اینکه اعلام شده پایانه شرق تنها یک ساختمان آن 70 درصد پیشرفت داشته، گفت: موضوع پایانه شرق را بارها به طور کامل توضیح دادم، اینکه چه بخشی حاضر است و اینکه با همین بخش که ساختمان اصلی ترمینال است آن را راه اندازی کرد، گفتگو کرده ام.

وی ادامه داد: فرض بر این است که ساختمان اصلی پیشرفت مناسبی دارد اما ممکن است مسجد ترمینال حاضر نشده باشد اما در سالن اصلی نمازخانه وجود داشته باشد، زیرا فضای ترمینال فضای بزرگی است که می توان به شکلی این مسائل را حل کرد.

هاشمی با اشاره به بازدیدهای مختلفی که اعضای شورا از ترمینال شرق داشتند، گفت: در بازدیدی که از این ترمینال داشتیم پیمانکار اعلام کرد هزینه اندکی برای راه اندازی ترمینال لازم است. هرچند برخی ارقام متفاوتی از درصد پیشرفت ها اعلام کرده اند از 70 درصد تا 99 درصد. اما در حال حاضر امکان بهره برداری از این پایانه با تکمیل بخش هایی وجود دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود پیشرفت فیزیکی این ترمینال پسرفت کرده باشد، گفت: شاید از لحاظ هزینه های چنین اتفاقی رخ داده باشد، به طور مثال قیمت پله برقی سه برابر گذشته شده است. در حال حاضر شهردار تهران، معاونین حمل و نقل و عمرانی و کمیسیون حمل و نقل و عمران شورا باید در این خصوص تصمیم گیری کنند.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در خصوص جلسه کمیسیون عمران در رابطه با واگن های مترو گفت: من در این جلسه به دلیل جلسه دیگری که با معاون اول رئیس جمهور در خصوص طرح توسعه دانشگاه تهران داشتم حضور نداشتم.

وی درباره دیدارش با جهانگیری ادامه داد: شورای عالی شهرسازی مصوبه ای در خصوص توسعه دانشگاه تهران دارد که مورد اعتراض مسئولان دانشگاه تهران است که این جلسه برای حل اختلاف وزارت مسکن و وزارت علوم تشکیل شده بود که نظر شورای شهر نیز گرفته شد.