۰ نفر

امروز اتفاق افتاد:

پروژه‌هایی که شهردار تهران امروز افتتاح کرد/ از کلنگ‌زنی چهارباغ تا افتتاح دریاچه و باغ هنر

۲۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۵۵
کد خبر: 374431
پروژه‌هایی که شهردار تهران امروز افتتاح کرد/ از کلنگ‌زنی چهارباغ تا افتتاح دریاچه و باغ هنر

شهردار تهران امروز صبح یک ایستگاه آتش‌نشانی و پروژه دریاچه و باغ هنر را افتتاح کرد و کلنگ احداث پروژه چهارباغ را بر زمین زد.

به گزارش اقتصادآنلاین، صبح امروز پیروز حناچی، شهردار تهران با حضور در شمال مصلای امام خمینی(ره) کلنگ احداث پروژه چهارباغ شامل باغ بهشت به مساحت 12 هکتار، باغ دانش به مساحت 6 هکتار، باغ آفرینش به مساحت 10 هکتار و باغ ایمان به مساحت 14 هکتار را به زمین زد.

این پروژه مجموعا 42 هکتار وسعت دارد و در ضلع شمالی مصلای امام خمینی(ره) و جنوب منطقه اراضی عباس‌آباد حدفاصل اتوبان مدرس و حقانی واقع شده است.

او همچنین پس از مراسم کلنگ‌زنی ساخت چهار باغ به باغ کتاب تهران رفته و در حاشیه کتابخانه ملی ایستگاه 110 سازمان آتش‌نشانی شهر تهران را افتتاح کرد.

در این مراسم همچنین از سه دستاورد جدید سازمان آتش‌نشانی شامل پمپ خودمکش، دمنده معمولی و لباس‌های عملیاتی حریق و نجات رونمایی شد.

در این مراسم جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، یزدانی معاون خدمات شهری، رئیس سازمان آتش‌نشانی شهر تهران حضور داشتند.

همچنین از سوی داوری رئیس سازمان آتش‌نشانی در خصوص ساخت 6 ایستگاه دیگر آتش‌نشانی نظیر ایستگاه قیطریه، شهرک رسالت، جمهوری اسلامی، سعدی و شهید ورامینی توضیحاتی به شهردار تهران داده شد.

در ادامه شهردار تهران به بخش دیگری از اراضی عباس‌آباد رفت. وی در سومین افتتاح خود دریاچه هنر با مساحت 25 هزار متر‌مربع و باغ هنر با مساحت 5 هزار مترمربع را در غرب باغ کتاب تهران افتتاح کرد.

پیروز حناچی در حاشیه افتتاح باغ هنر و دریاچه هنر در جمع خبرنگاران در خصوص‌ ویژگی‌های این پروژه گفت: چندین ایستگاه مترو و پایانه در غرب و شرق اراضی عباس‌آباد واقع شده است.

وی افزود: در این مجموعه باغ جواهرات، باغ کتاب و پارک آب و آتش وجود دارد که جز جاذبه‌های این مجموعه برای شهروندان محسوب می شود.

حناچی خاطرنشان کرد: در حقیقت مجموعه اراضی عباس‌آباد از جاذبه‌های جدید شهر تهران محسوب می‌شود که طرح آن در شورای عالی شهرسازی و کمیسیون ماده پنج به تصویب رسیده است.

شهردار تهران گفت: پس از اجرای کامل طرح اراضی عباس‌آباد این مجموعه به یک جاذبه بی‌بدیل تهران تبدیل می‌شود و سالانه چند میلیون نفر بازدیدکننده خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این مجموعه به طور قطع از مصادیق برقراری عدالت شهری در تهران و تثبیت‌کننده شعار تهران شهری برای همه خواهد بود.

حناچی در خصوص‌ تأمین آب دریاچه گفت: قنات‌های مکرر و متعددی به آن وصل است و تمام تلاش ما این است که از آب زیرزمینی استفاده نکنیم و از پساب استفاده شود.

شهردار تهران افزود: اینجا تصفیه‌خانه‌ای دارد که آب را تصفیه می‌کند.

وی در خصوص آبیاری فضای سبز هم گفت از روش‌های جدیدی برای کاهش مصرف آب استفاده خواهیم کرد.

حناچی در خصوص استفاده از پساب هم گفت: با وزارت نیرو مذاکراتی کردیم که تصفیه‌خانه‌های محلی ایجاد شود و با تصفیه فاضلاب از پساب استفاده کنیم.

به گفته مسؤولان حاضر در این محل باغ هنر با هدف خلق فضایی برای ارائه هنر‌هایی چون: موسیقی، تجسمی، شعر و ادبیات با تمرکز بر کوشک مرکزی و برقراری رابطه نزدیک میان هنرمند و مخاطب و ارتقاء درک هنری جامعه با تمرکز بر هنر ایرانی طراحی شده است.

به گفته مسؤولان شرکت نوسازی اراضی عباس آباد این مجموعه همراه با مجموعه‌ای از خانه‌های شعر، موسیقی، نقش و هنر‌های تجسمی و نمایش، می‌تواند هنر‌های هفت‌گانه را در مجموعه‌ای زیبا، سبز و دور از کشمکش‌های روزمره جمع کند.

بخش دیگری از باغ هنر برای برگزاری همایش‌ها، گردهمایی‌ها، آموزش‌های تخصصی، اطلاع‌رسانی هنری و امور اداری قابل استفاده و بخش دیگر گردشگری و هنری است که رواق، کوشک مرکزی، آمفی تئاتر روباز 200 نفره، سرای نمایش آثار فاخر هنرمندان تجسمی، آمفی تئاتر با ظرفیت 250 تا 350 نفر ویژه همایش و کارگاه، تالار اجتماعات مرکزی، 6 سالن همایش 20 تا 50 نفر، فروشگاه‌های عرضه آثار هنری، باشگاه هنرمندان، قهوه خانه (کافی‌شاپ) و سالن غذاخوری در این بخش قرار دارد.

این باغ در راستای فراهم آوردن امکان تجربه مستقیم فرهنگ و هنر ایرانی و با الهام گرفتن از الگوی معماری ایرانی و اسلامی با هدف آشنایی عموم مردم با هنر و فرهنگ ایرانی طراحی و اجرا شده است.