۰ نفر

مدیرعامل متروی تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

4قطار جدید به ناوگان مترو اضافه می‌شود/ افتتاح بخش شرقی خط7 مترو تا پایان تیرماه

۱۰ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۵
کد خبر: 363656
4قطار جدید به ناوگان مترو اضافه می‌شود/ افتتاح بخش شرقی خط7 مترو تا پایان تیرماه

مدیرعامل متروی تهران از آماده‌سازی 4قطار برای اضافه شدن به ناوگان متروی تهران خبر داد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علی امام درباره آخرین وضعیت 15درصد قطعات واگن‌های مترو که مدتی است در گمرک مانده است، به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: جلسه‌ای با رییس گمرک کشور داشتم که طی آن نامه‌‌ای به وزیر اقتصاد ارسال شد. هر زمانی که وزیر اقتصاد به نامه پاسخ دهد، مابقی قطعات از گمرک ترخیص خواهد شد. 

او ادامه داد: از 10رام قطاری که در کارخانه واگن‌سازی در حال ساخت هستند، 4قطار آماده شده و در حال تست typهستند. تست typتا پایان تیرماه به طول می‌انجامد و بعد از آن قطارها به ناوگان مترو تزریق می‌شوند. 

امام همچنین درباره آخرین وضعیت ورود 630واگن مترو به تهران از طریق فاینانس با چین اظهار کرد: آقای شیرکوند، معاون معاون اول رییس جمهوری پیگیر هستند تا از طریق ذخایر گذشته بانک مرکزی شرایط برای فاینانس با دولت چین بر سر ورود 630واگن مترو به تهران فراهم شود. به محض اینکه بانک مرکزی شرایط را فراهم کند، وزارت کشور اقدام به فایناس کرده و ما فقط تحویل می‌گیریم.

مدیرعامل مترو همچنین گفت: تا آخر تیرماه بخش شرقی خط 7 با دو ایستگاه محمدیه و بسیج افتتاح خواهد. ایستگاه محمدیه با خط یک تقاطع دارد و از این جهت باعث رفاه حال شهروندان می‌شود. 

امام اظهار کرد: ایستگاه امام حسین خط 2نیز تا پایان مردادماه با خط 6تقاطع پیدا خواهد کرد.