۰ نفر

برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای شهر درباره کرایه تاکسی‌ها

۳ خرداد ۱۳۹۸، ۸:۲۶
کد خبر: 355316
برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای شهر درباره کرایه تاکسی‌ها

دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری جلسه فوق‌العاده‌ای برای بررسی چرایی افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدعلی کرونی درباره «انتقادات مردمی در مورد افزایش نامتعارف کرایه تاکسی‌ها» اظهار کرد: کرایه تاکسی‌ها در برخی از خطوط بیش از ۲۰ درصد مصوب شورای اسلامی شهر تهران - که مورد تأیید فرمانداری نیز قرار گرفته است - افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان شورای اسلامی شهر تهران تک به تک خطوط را بررسی کرده‌اند و در حال حاضر نیز مستندات برای جمع‌آوری جلسه‌ای در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران آماده است، خاطر نشان کرد: شک نداریم که در تعدادی از خطوط کرایه‌های تاکسی بیشتر از ۲۰ درصد افزایش یافته است.

دبیر کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه برخی معتقدند که اعداد کرایه باید رند شود تا مشکل پول خرد حل شود، گفت‌: این دلیل قابل قبولی نیست چرا که همکارانمان در تاکسیرانی از توسعه هر چه بیشتر دریافت الکترونیک در تاکسی‌ها خبر می‌دهند و اگر پرداخت الکترونیک باشد، دیگر مشکل پول خرد وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی مصوبه شورای اسلامی شهر تهران را آن طور که باید اجرایی نکرده و نامه فرمانداری نیز در مورد افزایش ۲۰ درصدی کرایه نیز رعایت نشده است، اظهار کرد: حتی سازمان تاکسیرانی از سازمان برنامه و بودجه در مورد نرخ تورم حمل و نقل استعلام کرده است و آن‌ها عددی حدود ۲۶.۵ درصد اعلام کرده‌اند که حتی افزایش کرایه در برخی از خطوط از اعلام سازمان برنامه و بودجه نیز بیشتر بوده است.

کرونی در بخش پایانی از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ما قبول داریم که باید از رانندگان تاکسی حمایت کنیم اما نباید منافع مردم و شهروندان نیز در این بین ضایع شود، گفت: منتظر جمع‌آوری مستندات بودیم تا جلسه‌ای در کمیسیون حمل و نقل برگزار شود و حالا با جمع‌آوری مستندات به‌زودی جلسه‌ای فوق‌العاده در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در زمینه بررسی چرایی افزایش قیمت کرایه تاکسی برگزار خواهد شد.