۰ نفر

هاشمی: دو سوم اختیارات شوراها واگذار نشده است

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۰۵
کد خبر: 351061
هاشمی: دو سوم اختیارات شوراها واگذار نشده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دو سوم اختیارات شوراها واگذار نشده است، گفت: بنابراین به دوستان مسئول دولتی توصیه می‌شود به جای گله مندی از مدیریت شهری تهران به دنبال احقاق اختیارات نداده قانونی به شوراها باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران با حضور در دومین سمینار نقش شوراها در توسعه شهرستان ری با  تاکید بر قدمت بیش از ۶ هزارساله ری گفت: ما برای ری و مردم آن احترام زیادی قائل هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ری با در هم آمیختگی مسکونی، کشاورزی، صنعتی و کارگاه های قدیمی و کارخانه هایی که برای اولین بار در کشور و در این شهر ایجاد شده اند از جمله کارخانه سیمان ری و کارخانه قند و سایر موضوعات پیرامون، شرایط ویژه ای دارد که جا دارد به آن توجه ویژه هم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: شهر ری به دلیل تقسیمات کشوری از دو بخش دولتی و شهرداری منطقه ۲۰ شهرداری تهران خدماتی را دریافت می کند که همین امر باید مورد بررسی قرار گیرد. چراکه بسیاری از مشکلات پیش آمده پیرامون این شهر از دوگانگی در کیفیت خدمات دریافتی از دو نهاد دولت و شهرداری است. چراکه آن بخشی که خدمات از شهرداری منطقه ۲۰ دریافت می کند به مراتب شرایط مناسب تری را دارد بنابراین توصیه می شود که نهادهای دولتی دخیل در شهر ری به رفع معضلات بخشی که در اختیارشان است بیشتر توجه داشته باشند.

هاشمی افزود: پایین بودن قیمت اراضی و انبوه سازی ها در بسیاری از اراضی این شهر، شهرری را مهاجر پذیر کرده که لازم است با نشان دادن چهره مثبت از منابع زیرساختی و ظرفیت های مثبت منطقه شرایط جلب سرمایه گذاران فراهم شود.

وی افزود: سخن گفتن از جنبه های مثبت هر محل و منطقه ایی برای سرمایه گذاری ایجاد انگیزه و تمایل خواهد کرد که اتفاقا جای بحث آن در سمینارهای توسعه ایی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ظرفیت های گردشگری، ورزشی از جمله ورزش پهلوانی، وجود صنایع و کارخانه های متعدد، اراضی کشاورزی وسیع در منطقه را از جمله جذابیت های شهر ری خواند و افزود: برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی باید به ویژگی های کالبدی شهری با تحولات معاصر و تطبیق آنها با طرح های درآمد زا و مورد نیاز مردم توجه داشت.

هاشمی با اشاره به رویکرد شهردار تهران در حمایت از بحث استفاده از دوچرخه در تهران گفت: تهران شیب زیادی دارد و شاید در تمام نقاط نتوان این طرح را اجرا کرد‌ اما شهر ری به دلیل شیب کم می تواند پیشرو در اجرای طرح استفاده از دوچرخه باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به روز شوراها اضافه کرد: شوراها بزرگترین نهاد مردم سالارانه در کشور هستند که مسئولیت خطیری را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه بیش از چهار دهه از تشکیل و ایجاد شوراها می گذرد، گفت: تنها یک سوم اختیارات قانونی به شوراها واگذار شده و متاسفانه واگذاری دو سوم اختیارات در ابهام است، بنابراین به دوستان مسئول دولتی توصیه می شود به جای گله مندی از مدیریت شهری تهران به دنبال احقاق اختیارات نداده قانونی به شوراها باشند.