۰ نفر

پورسیدآقایی خبر داد:

ورود 376واگن به خط 7مترو تا 48ماه آینده

۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۰۵
کد خبر: 327718
ورود 376واگن به خط 7مترو تا 48ماه آینده

معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران از انعقاد قرارداد برای ساخت 376 واگن مترو برای خط 7 خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن پورسیدآقایی با اشاره به انعقاد یک تفاهم نامه میان شهرداری تهران، یک شرکت چینی و شرکت واگن سازی داخلی گفت: مهمترین دغدغه ما در مترو کمبود ناوگان است. در حال حاضر به میزان خطوطی هم که راه اندازی شده واگن نداریم.

وی افزود: اگر بخواهیم سرفاصله قطارها را به 2 دقیقه برسانیم نیاز داریم که 2 هزار واگن دیگر به مترو اضافه کنیم.

او با بیان اینکه در دولت قرار بود هزار و 50 واگن به تهران داده شود، ادامه داد: مناقصه 630 واگن برگزار شد و در همین روزها ابلاغ آن انجام می‌شود و ما بدنبال پیگیری 420 واگن از هزار و 50 واگن هستیم.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه بر اساس فاینانس مصوب قبلی برای تامین واگن های خط 7 که به تایید شورای اقتصاد رسیده 348 میلیون یورو برای خرید واگن  خط 7 در نظر گرفته شده بود اما از آنجایی که در سال 95 و در مدیریت قبلی قیمت هر واگن یک میلیون و 256 هزار یورو در نظر گرفته و به وزارت کشور داده شده بود این وزارتخانه قیمت پیشنهادی را تایید نکرد و این موضوع باعث شد تا مترو نتواند از فاینانس خط 7 برای خرید واگن استفاده کند.

پورسیدآقایی اضافه کرد: این قطارها 8 واگنه است و طراحی برخی از خطوط مترو تهران نیز برای همین تعداد واگن است که با ورود این واگن ها از ظرفیت این خطوط به درستی استفاده می‌شود. این در حالی است که در گذشته قطارهای ما 7 واگنه بود و همچنین قیمت هر واگن نیز 852 یورو است و بنابراین توانستیم با کاهش قیمت، تعداد واگن بیشتری خریداری کنیم. در گذشته با توجه به قیمت های غیرواقعی واگن می توانستیم 277 واگن خریداری کنیم اما حالا می توانم 47 رام قطار برابر با 376 واگن به خطوط مترو تهران اضافه و خریداری کنیم.

وی با بیان اینکه بنا داریم سهم ساخت واگن را در داخل کشور از 30 به 50 درصد برسانیم، اظهار داشت: قراردادی که با شرکت چینی منعقد کردیم پیش بینی شد تا علم ساخت یکی از قطعات واگن ها  که پیش از این در کشور وجود نداشت به ما منتقل شود.

معاون شهردار تهران گفت: این واگن ها 48 ماه بعد از انعقاد قرارداد با شرکت چینی و یک شرکت چینی و یک شرکت واگن سازی داخلی به مترو تهران افزوده خواهند شد.