۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین عنوان شد؛

بوی نامطبوع تهران ناشی از انتشار یک ماده شیمیایی نیست/ بوی سولفور است

۱۳ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۳۴
کد خبر: 326499
بوی نامطبوع تهران ناشی از انتشار یک ماده شیمیایی نیست/ بوی سولفور است

به گفته رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ بویی که دیشب در تهران به مشام می‌رسید بوی سولفور بود نه ماده شیمیایی.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ صدرالدین علیپور در پاسخ به این سوال که آیا منشا بوی نامطبوع تهران شیمیایی است، با تکذیب این موضوع به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: بویی که دیروز در تهران متساعد می‌شد بوی سولفور بود، سولفور یا ناشی از تجزیه بیولوژیک است، مانند فاضلاب، یا ناشی از تجزیه مواد غذایی است مثل پسماند.

وی ادامه داد: یک فرضیه سوم هم وجود دارد که آن بوی یک نوع گاز است. به گاز شهری، نوعی گاز بدون خطر اما با بوی تند اضافه می‌کنند که در صورت نشتی دادن، مردم متوجه شوند.

رییس اداره محیط‌زیست شهرداری تهران اضافه کرد: دیروز با توجه به گشت‌زنی‌هایی که انجام شد، هیچ نوع کانون بویی در سطح شهر پیدا نکردیم، پس هرچه که هست مربوط به زیر زمین است و به همین دلیل از داخل تونل مترو بو بیشتر احساس می‌شد.

به گفته علیپور؛ پیدا کردن منشا زیرزمینی بو با توجه به وسعت شهر تهران و درهم بودن تاسیسات گاز و فاضلاب بسیار سخت است و هنوز کارگروه تشکیل شده در حال یافتن منشا بو در زیر زمین هستند. در عین حال مرکز پسماند شهر تهران از شهر بسیار فاصله دارد و این فرضیه که بو از آنجا در سراسر تهران پخش شود، غیر ممکن است.

او در پایان گفت: به احتمال زیاد علت اصلی، ترکیدگی لوله‌های زیرزمینی فاضلاب باشد که با توجه به شیب تهران و شرایط توپوگرافی تا محدوده زیادی جریان پیدا کرده و پخش شده است.