۰ نفر

مدیر عامل شرکت متروی تهران در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

سرانجام تکمیل پایانه دو خط 4و3متروی تهران/ حل مشکل تکمیل خط4؛ تا هفته آینده

۱۰ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۵۴
کد خبر: 325880
سرانجام تکمیل پایانه دو خط 4و3متروی تهران/ حل مشکل تکمیل خط4؛ تا هفته آینده

مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت که مشکل تکمیل خط 4متروی تهران تا هفته آینده حل شده و پیمانکار بر سرکارش بازمی‌گردد.

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ علی امام در پاسخ به این سوال که چرا پروژه تکمیل خط4 با وقفه روبرو شده  است به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: از سنوات گذشته این پروژه در غالب تهاتر به پیمانکار واگذار شده است و بنا بوده تا در ازای تمدید قرداد یک ساختمان، او پروژه خط 4را تکمیل کند که به دلیل قدیمی بودن پرونده و طولانی شدن روند تمدید قرارداد، پروژه خوابیده است.

وی ادامه داد: دیروز طی بازدیدی که همراه با شهردار منطقه 5از این پروژه داشتیم،مقرر شد که به زودی مشکل تمدید قرارداد این پیمانکار رفع و او تا یک هفته آینده بر سرکار خود بازگردد. 

علی امام اضافه کرد: 700میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش اوراق مشارکت به پیمانکاران خط 7تزریق شده است و  برنامه داریم تا آخر سال این خط را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم. 

مدیرعامل شرکت متروی تهران در پاسخ به این سوال که سرانجام تکمیل پایانه خط 4،3 چه شد، نیز اظهار کرد: مناقصه تعیین پیمانکار برای تکمیل پایانه خط 3به زودی برگزار و پیمانکار انتخاب می‌شود.پایانه اکباتان خط 4نیز به دلیل محدودیت مالی نیمه‌کاره رها شده است.

امام همچنین گفت: سازمان امور مالیاتی قبول نکرده که بدون پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مابقی محموله تجهیزات واگن مترو ترخیص شود. در حال رایزنی با رییس گمرک برای حل این موضوع هستیم که در غالب تهاتر اجازه خروج محموله صادر شود.